مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولان اجرایی و مدیران نیز باید برای ترویج فرهنگی تعیین مهریه صحیح به نسبت قدرت و توان طرفین احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛اسدالله جولایی گفت: ستاد دیه در مرحله اول مقوله پیشگیری و سپس درمان را در دستور کار داده که در بخش پیشگیری، اصلاح و ارائه قوانین لازم و در زمینه درمان بحث آزادی زندانیان بدهکار مدنظر قرار دارد.

 جولایی افزود : ستاد دیه کشور در سال گذشته برای آزادی هشت هزار و 565 زندانی باید 728 میلیارد تومان اعتبار تامین می کرد که از این میزان 278 میلیارد تومان از سوی اولیای دم بخشیده شد.

وی گفت: امسال نیز 728 جشن گلریزان در کشور برگزار شده که در کنار این کمک ها، با ارائه تسهیلات بدون بهره برای دستیابی به اهداف ستاد دیه تلاش می شود.

جولایی ادامه داد : بعد از 18 سال فعالیت مردمی و آسیب شناسی مسائل دیه از سوی این ستاد، بالاخره از اردیبهشت امسال قانون اجباری شدن بیمه دیه و شخص ثالث مصوب و اجرا شده است.



مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر توجه به بیماری‌ها و بیماران به عنوان عوامل تأثیرگذار در افزایش آسیب‌های اجتماعی افزود: فعالیت ستاد دیه مبنای خدایی و انسان دوستانه دارد و علاوه بر افراد در بند و گرفتار باید برای جلوگیری از گرفتار شدن افراد مستمند در آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شود.

جولایی داد: بسیاری از کسانی که در زندان های کشور تحمل حبس می کنند ناخواسته وعمدتا به دلیل فقر فرهنگی و ضعف آموزش در این شرایط گرفتار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: باید در دو حوزه حوادث رانندگی و مهریه آموزش های لازم به مردم ارائه شود از این رو ستاد دیه کشور اصلاح قانون، اجرای قانون، آموزش و تقدم پیشگیری بر درمان را در دستور کار قرار داده است .

به گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور، خیران می توانند از طریق سیستم تلفن همراه با شماره # 7777*780* در تهران و در یزد # 7777035*780* برای کمک به ستاد دیه اقدام کنند.

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار یزد، مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم ‌نهاد وزارت کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، معاون وزیر دادگستری و رئیس جامعه خیرّان کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و جمعی از مسئولان و خیران برگزار شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.