تیم واکنش سریع در هر نقطه‌ای که دچار حادثه و سانحه شود بلافاصله در زمان طلایی مورد نظر حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم های واکنش سریع به هدف بهره گیری از دانش، مهارت، تخصص و تجهیزات فنی مناسب جهت پاسخگویی بهینه و کنترل حوادث و سوانح در کوتاه ترین زمان و حضور سریع و موثر در منطقه حادثه دیده در استان تشکیل و همواره نیز در زمان بروز حوادث نقش موثری ایفا می کنند.

سید جواد میرحسینی افزود: در حال حاضر یک تیم 15 نفره، متشکل از نیروهای مجرب و کارآزموده که دوره‌های متعدد امداد و نجات را گذرانده‌اند؛ به مدت 20 روز در محل پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزددر حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند تا در آینده نزدیک برای کسب مهارت‌های بیشتر به دوره کشوری که در استان کرمان برگزار می شود اعزام و در امتحان تیم های واکنش سریع شرکت خواهند نمود. 

وی گفت: در این دوره اعضا آموزش های لازم از جمله نجات در حوادث جاده ای، نجات در حوادث شهری(آوار)، نجات در ارتفاع و فضای معلق و ... را فرا می گیرند.

وی درباره ی نحوه کار تیم واکنش سریع اظهار کرد: تیم واکنش سریع در هر نقطه‌ای که دچار حادثه و سانحه شود، بلافاصله در زمان طلایی مورد نظر حاضر می‌شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.