رژیم بحرین بار دیگر محاکمه نبیل رجب را به تعویق انداخت

دادگاهی در منامه، محاکمه نبیل رجب، فعال حقوق بشر مخالف رژیم آل‌خلیفه، را برای چهارمین بار به تعویق انداخته و درخواست‌ها برای آزادی وی را رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ دادگاه بحرین بار دیگر محاکمه «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و فعال حقوق بشری این کشور را به تأخیر انداخت و به 28 دسامبر (8 دی) موکول کرد. 

به گفتۀ منابع آگاه، وکلای مدافع رجب خواستار آزادی وی شدند و گفتند وی بی‌گناه است و به مقامات بحرینی و سعودی «توهین» نکرده است.

این دادگاه با رد این درخواست، محاکمۀ نبیل رجب را تا تاریخ 28 دسامبر (8 دی) به تعویق انداخت؛ دادگاه مدعی شد منتظر گزارش کارشناسی دربارۀ این‌که «چه کسی حساب کاربری توییتر رجب را اداره می‌کند»، است.

بر اساس اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر، رجب، مؤسس مرکز حقوق بشر بحرین، در تاریخ 13 ژوئن (24 خرداد) به اتهام طرح انتقادهایی در صفحۀ توییتر خود علیه نقش آل‌خلیفه در تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، بازداشت شد. وی پیش‌تر نیز بارها بازداشت‌شده بود و آخرین بار سال گذشته به دلایل پزشکی مورد عفو قرار گرفت.

مراجع قضایی بحرین همچنین رجب 51 ساله را به «اشاعۀ اخبار دروغ و شایعه در خلال جنگ» متهم کرده‌اند؛ درصورتی‌که رجب گناه‌کار شناخته شود، وی ممکن است با 15 سال حبس روبرو شود.

بحرین که از متحدان نزدیک امریکا در منطقۀ خلیج‌فارس است، از اواسط فوریه 2011 با موجی از اعتراضات ضد رژیم مواجه بوده است.

در بحبوحۀ سرکوب مستمر مخالفان توسط منامه و تبعیض گسترده علیه اکثریت شیعه در این کشور ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی یا دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار