مقابله با آسیب های اجتماعی در محمودآباد محله محور می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در نشست آسیب شناسی آسیب های اجتماعی با بیان اینکه 399 مورد ازدواج و طلاق هشت ماه امسال دراین شهرستان ثبت شد گفت : برای پیشگیری از وقوع طلاق و افزایش این معضل اجتماعی ، مقابله با آسیب های اجتماعی محله محور خواهد شد .

وی افزود: در طرح محله محوری گروهی از ذی نفوذان ، ریش سفیدان و معتمدین محل که در منطقه نقش تاثیرگذار دارند با محوریت شورایارها و در روستاها با محوریت دهیاری ها تشکیل خواهد شد تا در کاهش میزان طلاق نقش ایفا کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد بابیان اینکه یکی دیگر از آسیب های اجتماعی اعتیاد است که در حال حاضر روبه افزایش بوده گفت: در هشت ماه امسال بیش از 56 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف وضبط شد.

یوسف پور افزود: 342 نفر از پخش کنندگان ، خرده فروشان وعمده فروشان انواع مواد مخدر نیز دراین مدت دستگیر شدند.

حامد باقری جامعه شناس و مشاور فرماندار محمودآباد در امور اجتماعی با بیان اینکه طلاق از شاخص ترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود ، گفت: برای کاهش میزان طلاق در جامعه باید حساسیت ها را بالا برد و ارزش های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی از تشکیل گروه اندیشه ورز با حضور اساتید دانشگاهی در زمینه های مختلف در شهرستان محمودآباد خبرداد وگفت : این گروه با رویکرد ارائه راهکار در راستای کاهش طلاق واعتیاد تشکیل شده است.

وی افزود: طرح پیشگیری از طلاق و اعتیاد در حال تدوین است و در مرحله پژوهش قرار دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار