تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و آلمان در زمینه نیروگاه 20مگاواتی فتوولتاییك به امضا رسید

دشت بزرگ گفت : تعهد سرمایه گذار آلمانی به این گونه است که در اجرای این پروژه ها دانش ، فن آوری ، تجربه ، نیروی متخصص ، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات كافی در جهت ساخت این نیروگاهها فراهم نماید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود دشت بزرگ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان گفت: یادداشت تفاهم همكاری شامل احداث وبهره برداری از نیروگاه 20مگاواتی خورشیدی فتوولتاییك در شوشتر و با مشاركت دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ارزش 24 میلیون یورو و همچنین احداث و بهره برداری ازنیروگاه بادی به ظرفیت 50مگاوات در ماهشهر به ارزش 80میلیون یورو می باشد .

دشت بزرگ ادامه داد : تعهد سرمایه گذار آلمانی به این گونه است که در اجرای این پروژه ها  دانش ، فن آوری ، تجربه ، نیروی متخصص ، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات كافی در جهت ساخت این نیروگاهها فراهم نماید.

وی گفت : شركت برق منطقه ای خوزستان در تلاش است تا كلیه بسترهای لازم را جهت جلب و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنعت برق منطقه بویژه در بخش انرژی های تجدید پذیر را فراهم آورد كه خوشبختانه با حمایت و پیگیری وزارت نیرو و شركت توانیر موفق شدیم در این زمینه كارهای ارزشمندی را به انجام برسانیم و زمینه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی بیشتر را در این استان فراهم نماییم .

آندریاس لانگبرگ سرمایه گذار آلمانی نیز از امضای این یادداشت تفاهم همكاری خرسندی و رضایت خود را اعلام کرد و گفت : با توجه به توانمندی و پیشرفت كشور ایران و علاقه مندی به همكاری در زمینه ساخت نیروگاههای تجدید پذیر دراین منطقه ، مشتاق هستیم هرچه سریعتر كار را دراین خصوص شروع كنیم .


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار