برنامه‌هایی مثل «فرصت برابر» در جایی که امکانات نیست، می‌تواند به عنوان یک رسانه و برنامه کمک آموزشی باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد مجلس نهم شورای اسلامی درباره اهمیت فرصت‌های برابر آموزشی در مدارس و تاثیر برنامه‌هایی مثل «فرصت برابر» که مختص حوزه آموزش بچه‌ها در مقاطع مختلف آموزشی است، بیان کرد: برابری فرصت‌های آموزشی یا اصطلاحاً عدالت آموزشی از سال‌ها قبل در کشور مطرح بوده و الان هم هست، اما این برابری اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همه منابع اعم از منابع انسانی و ... در ستاد به طور منطقی برحسب نیازها و محرومیت‌ها توزیع شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز در زمانی که نظام بودجه‌ریزی در کشور طراحی می‌شود، این بودجه بیشتر مبتنی بر اصالت جمعیت است. یعنی جمعیت دیده می‌شود، بعد بودجه توزیع می‌شود؛ مثلا فرض کنید استان‌هایی که جمعیت دانش آموزی بیشتری دارند با استانی که جمعیت دانش آموزی کمتری دارد، بودجه‌های متفاوت دریافت می‌کنند. اما برنامه‌هایی مثل «فرصت برابر» در جایی که امکانات نیست، می‌تواند به عنوان یک رسانه و برنامه کمک آموزشی باشد.
 
فیاضی تصریح کرد: هرچند این برنامه‌ها نمی‌تواند جای سیستم آموزشی و مدرسه را بگیرد، اما نقش مکمل دارد. رسانه ملی و برنامه‌هایی مثل فرصت برابر می‌تواند وضعیت آموزشی و فرهنگ آموزشی را با متد جدید تقویت کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین صدا و سیما می‌تواند پایه‌ای برای تعلیم و تربیت باشد، از این رو با ساخت برنامه هایی از این دست، اطلاعات به مناطق محروم و شهرستان‌ها و استان‌های دور هم می‌رود.
 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.