وی با اشاره به اینکه باید بخشی از تولیدات در بخش کشاورزی به بازارهای دیگرصادر شود، افزود: با توجه به حجم مازاد تولیدات داخلی فراهم کردن زیر ساختهای لازم برای صادرات ضروری است.
اصغری معرفی محصولات ایرانی را اولین گام برای راهیابی به بازارهای صادراتی دانست و افزود: در این راستا به دنبال برگزاری نمایشگاهها وجشنوارههای مختلف بوده تا ضمن ایجاد انسجام و همبستگی بین تولید کنندگان، اطلاعات مرتبط با بازارهای صادراتی را در اختیار آنها قرار داده تا به بازارهای هدف راه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه فرصت خوبی برای ورود به بازارهای روسیه و عراق فراهم شده، تصریح کرد:در کشور روسیه و عراق زیرساختهای مختلف از جمله انبار،دفتر، سرد خانه، برند، حساب بانکی و امکانات لجستیک فراهم شده و برای استفاده بهتر از این امکانات، 4 نمایشگاه و جشنواره تا پایان سال جاری برگزار خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران اظهار داشت:هدف از برگزاری این نمایشگاهها و جشنواره ها معرفی ظرفیتها و توانمندیهای بخش کشاورزی در بازارهای داخلی و خارج از کشور است و باید بتوانیم بخش کشاورزی را به یک تشکل منسجم تبدیل کنیم.
وی گفت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه کشاورزی باید برای بخش مازاد تولیدات برنامه ریزی و بستر صادرات محصولات فراهم شود.
اصغری در پایان تاکید کرد: معمولا مازاد 10تا15 درصدی تعادل بازار را به هم می زند و با کاهش قیمتهای بازارهای داخلی، تولید کنند گان متضرر می شوند، اگر بتوان این مازاد محصول را به بازارهای هدف صادر کرد ، هم در بازارهای داخلی سود قابل توجهی نصیب تولیدکنندگان می شود و هم در بازارهای خارجی سهم خوبی بدست خواهند آورد.
انتهای پیام/