تاکنون مورد مشکوک و یا تلفاتی از "آنفلوآنزای پرندگان" در حیات وحش استان نداشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تاکنون مورد مشکوک و یا تلفاتی از "آنفلوآنزای پرندگان" در حیات وحش استان نداشته ایم.

غلامحسین کاظمی با اشاره به هشدارهایی که در خصوص جدی بودن خطر شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه داده شده، اظهار کرد: محیط‌بانان نظارت خود را بر مراکز حضور پرندگان و خصوصا پرندگان مهاجری که در این فصل به کرمانشاه می‌آیند افزایش داده اند و این مناطق مدام پایش می‌شود.

وی از وجود 22 زیستگاه آبی و کنارآبی در کرمانشاه یاد کرد که حضور پرندگان در این زیستگاه‌ها بیشتر است و افزود: نظارت بیشتری در این زیستگاه‌ها وجود دارد و محیط‌بانان دائم در حال گشت‌زنی هستند.

به گفته این مسئول مناطقی مانند تالاب هشیلان، سراب یاوری، سراب قنبر و سایر سراب‌ها و رودخانه‌هایی که پرندگان مهاجر در آن بیشتر سکونت دارند، با جدیت بیشتری پایش می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: تاکنون مورد مشکوکی از تلفات و یا بیماری حیات وحش گزارش نشده است.

کاظمی گفت: هر مورد مشکوکی جهت آزمایش و بررسی بیشتر به دامپزشکی اطلاع داده می‌شود و هماهنگی لازم در این خصوص با دامپزشکی انجام شده است.

وی تاکید کرد: افزایش نظارت‌ها تا زمان حضور پرندگان مهاجر که از مناطق سردسیر و سیبری به استان می‌آیند ادامه دارد و این پرندگان در اواخر دی و بهمن از کرمانشاه خارج می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این پایش در سال‌های گذشته نیز وجود داشته، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته نیز موردی از تلفات بدلیل آنفلوآنزا در حیات وحش استان نداشتیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.