دانشگاه آزاد خبر داد؛

متوسط سرانه دانشجویی کمتر از 3 میلیون تومان است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد از متوسط سرانه دانشجویی این دانشگاه که کمتر از 3 میلیون تومان است، خبر داد.

متوسط سرانه دانشجویی کمتر از سه میلیون تومان استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر واحد تهران جنوب بیان کرد: در ابتدای فعالیت دانشگاه نگاه موثر و خوبی به امر پژوهش نبود هرچند که در تمام مصوبات پرداختن به آن وجود داشت.

وی با اشاره به نگاههای منفی به دانشگاه آزاد در سالهای گذشته افزود: برای رفع این نگاه، افزایش سهم پژوهشی دانشگاه و فعالیتهای پژوهشی و مجلات علمی لازم بود که در کنار آموزش، پژوهش هم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رهنمای رودپشتی عنوان کرد: از آنجا که به اندازه کافی مزیت در کلاسهای آموزشی برای تامین حقوق معیشتی استادان وجود داشت آنها متاسفانه کمتر به طرحهای پژوهشی رو می آورند لذا می بایست انگیزه را برای آنها ایجاد می کردیم.

به گفته وی، در راستای ایجاد انگیزه سعی به افزایش مشوق های پژوهشی شد، همچنین در برنامه ریزی ها پس از مدتی بودجه پژوهشی از نیم به 3 درصد افزایش پیدا کرد و نگاه و باور جدیدی رخ داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: پس از شالها تلاش و پیگیری مستمر برنامه توسعه دانشگاه را برمبنای پژوهش وفناوری مطرح و تصویب کردیم و طی یک هدف گذاری برای سال آینده سهم بودجه مستقیم پژوهش را 15 درصد عنوان شد.

وی افزود: یکی از مشکلات امور پژوهش نداشتن امکانات کافی است،هزینه برای پژوهش را نباید هزینه جاری بدانیم و باید بعنوان یک سرمایه گذاری تلقی کنیم.

وی بیان کرد: هرچند نوشتن مقاله لازم است اما با روح پژوهش سازگار نیست و پژوهش بایددرعین مسیله محور بودن مشکلات را حل کند،متاسفانه خروجی پژوهش های ما به اندازه کافی اثرگذار نیست.

رهنمای رودپشتی با بیان اینکه در بحث تولیدمقالات وضعیت خوبی را شاهد هستیم، عنوان کرد: در تولید مقالات دانشگاه آزاد پیشران است و باید به نقش بی بدیل این دانشگاه در این عرصه توجه داشت.

وی با اشاره به 500 تا600 میلیارد تومان بودجه پژوهشی دانشگاه از شهریه گفت: از آنجاکه ردیف بودجه مشخصی از بودجه عمومی دولت نداریم برای استفاده از منابع و امکانات خود از شهریه ها تکلیف سنگینی را برعهده داریم.

به گفته وی،سرانه دانشجویی متوسط دانشگاه کمتر از 3 میلیون تومان است و با همین امکانات و منابع اندک بودجه مستقیم پژوهش دانشکاه بسیار برجسته است و باعث شده دانشگاه وضعیت مناسبی را داشته باشد.

رهنمای رودپشتی با بیان اینکه باید دقیقتر. از منابع در اختیار استفاده شود، اظهار داشت: افزایش جذابیت های درون دانشگاه برلی استادان مثل مشارکت در تصمیم‌گیری و احساس در تعلق باعث ایجاد انگیزه و حفظ استادان ما در دانشگاه می شود، اگر این جذابیتها نباشند استادان رشد یافته ما را دانشگاههای دیگر سریع جذب می کنند و نیروهای خود را از دست می دهیم همچنان که باید جذابیت را برای داوطلبان کنکور افزایش دهیم تا کاملا با اختیار این دانشگاه را برگزینند و نه از روی اجبار و مسائل دیگر.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اظهار داشت: هرچند که نگاههای منفی به این دانشگاه زیاد است و گروههای مختلفی قصد تنزل جذب دانشجو را برای ما دارند اما با این وجود دانشگاه آزاد 110 مجله علمی پژوهشی دارای رتبه وزارتین را علاوه بر رتبه تولید مقالات دارد.

به گفته وی، بسیاری از افراد و گروهها معتقدند که تعداد واحدهای زیاد این دانشگاه باعث دریافت چنین رتبه ای شده اما پیشرانی علم در دانشگاه آزاد حداکثر برای 40 واحد دانشگاهی ما است.

وی با اشاره به یک میلیون و 700 هزار دانشجو افزود: از این میزان نزدیک به 500 هزار دانشجوی کاردانی،700 هزار دانشجوی کارشناسی، 500 هزار دانشجوی ارشد و مابقی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار