اهواز،

بازدید هئیت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت ازسیستم VFD

هئیت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت ازسیستم VFD(ساخت داخل) که برای نخستین بار در شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران به دست متخصصان داخلی کشورراه اندازی شد بازدید کردند.

بازدید هئیت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت ازسیستم VFD
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رئیس خدمات مهندسی برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در خصوص اهداف این بازدید گفت: یکی از مهمترین اهداف هئیت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت نفت در این سفر آشنایی با عملکرد این سیستم در جهت تولید انبوه و استفاده آن در بخش های مختلف و همچنین آنالیز نحوه کارایی این سیستم درعملیات استارت کردن الکترو موتور ها بدون نیاز به جریان راه اندازی (جریان 7 برابر جریان نامی)  می باشد.

مهندس غزالی در ادامه ضمن بیان اینکه عملیات برق رسانی برای استارت الکترو موتور ها  با اجرایی شدن سیستمVFD  (Variable   frequency  drive)  به صورت فرکانسی و ملایم انجام می شود افزود: با راه اندازی این سیستم، استارت  الکترو موتور های   6 کیلو وات ،2/1 مگاوات  بدون نیاز به جریان راه اندازی (7 برابر جریان نامی ) صورت می گیرد به طوری که دستگاه از صفر جریان نامی تا حداکثر جریان نامی قابل کنترل می باشد.

در جلسه تخصصی این هیئت ، مدیر منطقه خوزستان به عملکرد این سیستم در مدت 1 سال گذشته اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در میزان مصرف برق و کاهش دیماند برق از مزیت های اجرایی شدن سیستم  VFD در مرکز انتقال نفت  شهید دهنوی (نظامیه) بوده و همچنین در صورت بهرمندی و تجهیز تمامی مراکز انتقال نفت به VFD  دیگر نیازی به سیستم های کنترل ولو در مراکز انتقال نفت نخواهد بود.
مهندس کیهان پور  افزود: این سیستم  علاوه برصرفه جویی قابل ملاحضه در مصرف برق ، باعث بهبود کارایی، سرعت بخشیدن و افزایش طول عمر الکترو موتورها در مراکز انتقال نفت می شود.

در این جلسه نماینده شرکت  تولید کننده این سیستم به ارائه عملکرد VFD پرداخت و خاطر نشان کرد: سیستم VFD مجهز به تکنولوژی روز دنیا و با هزینه ای حدود 50 درصد نمونه مشابه خارجی طراحی و ساخته شده است.

در این جلسه مهندس عباس ناصری به نمایندگی از معاون پژوهش وفناوری وزیر نفت به نقش موثر سازندگان و شرکت های داخلی در تحقق فرامین مقام معظم رهبری  اشاره کرد و افزود: واژه اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل یعنی اینکه با حمایت از طرح های پژوهشی و جوانان نخبه کشورمان بتوانیم نیاز داخلی کشور را در حوزه نفت تامین کنیم تا واژه وابستگی بی معنی شود.

درپایان این جلسه  هئیت معاونت پژوهشی وزارت نفت از بخش های مختلف مرکز انتقال نفت شهید دهنوی (نظامیه ) شامل توربین ها، الکتروموتور ها و اتاق کنترل...بازدید کردند. 


انتهای پیام/ح



 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.