مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 116 گلزار شهدا در قالب 164 مزار در نقاط مختلف این استان ساماندهی نشده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجموع گلزارهای شهدا در کهگیلویه وبویراحمد 528 مورد است که تاکنون 410 مورد آن ساماندهی شده و 2 گلزار نیز در دست اجرا برای ساماندهی هستند.

محمود داربام در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که ساماندهی هر گلزار شهید افزون بر 300 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

افزون بر 90 درصد گلزارهای ساماندهی نشده در کهگیلویه و بویر احمد تک مزاری است.

وی با بیان اینکه 12 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ساماندهی گلزار شهدای این استان مصوب شده است، گفت: پنج میلیارد ریال از این میزان از محل 2 درصد نفت و مابقی نیز اعتبارات استانی است.

وی مهمترین مشکلات موجود در زمینه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد را شامل تک مزاری بودن و پراکندگی آنها در روستاها و مناطق عشایری این استان ذکر کرد.

کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و 880 شهید، 317 آزاده و 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.

داربام یادآور شد که افزون بر20 هزار و 100 مورد سرکشی از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان ظرف سه سال و نیم گذشته از سوی استاندار و سایر مسئولان اجرایی استان انجام شده است.

به گفته وی، افزون بر سه هزار و 900 مورد از این دیدارها در سال جاری بوده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین مطالبات و خواسته های جدی خانواده های شهدا و ایثارگران را در این دیدارها موضوع اشتغال دانست.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.