رییس کمیسیون امنیت ملی گفت:آزادسازی حلب نشان داد تسلیح حمایت از گروه‌های تروریستی بی‌فایده است.

آزادسازی حلب نشان داد حمایت از گروه‌های تروریستی بی‌فایده است
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخیو سوسا پینتو رئیس کمیته سیاست خارجی و جوامع پرتغالی زبان مجلس پرتغال ظهر امروز یکشنبه 28 آذر 95 با علاءالدین بروجردیا رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و پرتغال گفت: در فضای کنونی روابط ایران و اروپا دوطرف علاقه مند به داشتن روابطی بر پایه منافع و احترام متقابل هستند و باید مسئولان دو کشور توان خود را برای رفع موانع احتمالی و ارتباط بیشتر بخش های خصوصی و اتاق های بازرگانی ایران و پرتغال به کار گیرند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدید قانون تحریم های ایران در کنگره آمریکا گفت: تمدید قانون تحریم های ایران با چند بند توافق موسوم به برجام میان ایران و 1+5 در تضاد است و این اقدام ایالات متحده نقض برجام محسوب می شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه درخصوص این دیدار تحولات منطقه و آزادسازی حلب گفت: آمریکا و همپینمانان غربی و منطقه ای آن با آموزش، تسلیح و پشتیبانی از گروه های تروریستی از هیچ جنایتی در منطقه برای رسیدن به اهداف خود فروگذار نکرده اند ، در نتیجه این سیاست ها طی 5 سال گذشته در سوریه ده ها هزار نفر جان خود را از دست دادند و میلیون ها نفر نیز آواره شدند، اما آزادسازی حلب نشان داد که سیاست های آنها شکست خورده است.
 
بروجردی همچنین گفت: سیاست های اشتباه آمریکا و همپیمانان او در منطقه به سوریه و عراق و افغانستان ختم نمی شود و یمن نیز دیگر کشوری است که مردم آن قربانی زیاده خواهی های آمریکا و عربستان و همپیمانان آنها شده اند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین راستا تصریح کرد: رژیم سعودی دو سال است با مدرن ترین سلاح ها و هواپیماهای غربی مردم بیگناه و غیرنظامی را به خاک و خون می کشد و ما شاهد هیچگونه اعتراضی از سوی کشورهای اروپایی در این مورد نیستیم.
 
وی با بیان این مطلب که نشانه های شکست سیاست های عربستان سعودی در قبال یمن مشهود است، گفت: انتظار از پارلمان های اروپایی به عنوان نمایندگان مردم این است که در قبال جنایات جنگی و کشتار گسترده مردم در یمن ساکت ننشینند.
 
سرخیو سوسا پینتو رئیس کمیته سیاست خارجی و جوامع پرتغالی زبان مجلس پرتغال نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه مجلس پرتغال از توسعه روابط خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند، گفت: در ترکیب این هیات از همه احزاب مجلس افرادی حضور دارند و این نشان از وحدت ملی در پرتغال برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
وی افزود: انتقال فناوری های نوین به ایران، تولید انرژی های تجدیدپذیر و توسعه همکاری های مالی و بانکی از زمینه های مورد علاقه پرتغال برای همکاری با ایران است.
 
رئیس کمیته سیاست خارجی و جوامع پرتغالی زبان مجلس پرتغال در ادامه این دیدار با اشاره به سیاست های نادرست آمریکا در قبال خاورمیانه گفت: در جوامع دموکراتیک همواره اعتراض و مخالفت هایی در مورد سیاست های آمریکا در خاورمیانه وجود داشته و پرتغال هم از این امر مستثنی نیست.
 
سرخیو سوسا پینتو در ادامه این دیدار با اشاره به لزوم همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه گفت: هر چند در گذشته امکان همکاری با ایران در مسائل منطقه وجود نداشت، اما در فضای کنونی روابط همکاری و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل منطقه ضروری و لازم است.
 
وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص یمن گفت: سیاست های اروپا و آمریکا در همه موارد مسائل یکسان نیست و در مورد آنچه که در یمن می گذرد و اعتراضاتی که در مورد فروش اسلحه به عربستان وجود دارد، ما با جمهوری اسلامی ایران هم عقیده هستیم.
 
سرخیو سوسا پینتو رئیس کمیته سیاست خارجی و جوامع پرتغالی زبان مجلس پرتغال در پایان گفت: اولویت اصلی در همکاری های منطقه ای باید نابودی داعش و مبارزه با گروه های افراطی باشد و این به نفع امنیت و صلح همه کشورهای جهان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار