ساری،

آنفولانزا به مرغداری های صنعتی نرسید

مرغداری های صنعتی مازندران عاری از بیماری آنفلوانزا مرغی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طرح پایش آنفولانزای مرغی در مرغداری های صنعتی مازندران انجام و مشخص شد مرغداری های صنعتی مازندران از بیماری آنفلوانزا عاری هستند.

وی افزود: مردم بدون هیچ دغدغه‌ای می توانند محصولات و فرآورده‌های دامی را از واحدهای فروش دارای مجوز قانونی از دامپزشکی خریداری و مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر آمادگی مرغداران برای مقابله با شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان از واحدهای تولید کننده مرغ صنعتی خواست برای جلوگیری از شیوع احتمالی آنفلوانزا مرغی سیستم ایمنی قرنطینه را درمرغداری های صنعتی حفظ کنند و حمل گوشت از کشتارگاه های صنعتی نیز با دریافت گواهی حمل بهداشتی از مراکز مرتبط انجام شود.

دکتر رضوانی افزود: بازرسی و نمونه برداری از طیور سنتی و پرندگان مهاجر تالاب ها نیز انجام شد و دو مورد از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو قطعه پرنده شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر و آبزی خصوصا اردک مهمترین عامل انتقال ویروس این بیماری است، گفت: با توجه به احتمال شیوع این بیماری، صید، شکار،خرید و فروش پرندگان بومی و مهاجر تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است.

رضوانی از صاحبان طیور بومی نیز خواست از کشتار و عرضه طیور خودداری کنند و آنها را در نقطه ای محصور نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.