دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان بر مبارزه با قاچاق دام و جلوگیری از سوء استفاده سود جویان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن نیک ورز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی دام سیرجان گفت: پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام ضرورت دارد.
وی خاطرنشان ساخت:آموزش صاحبان مشاغل مربوط به دام به ویژه آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام ضروری می باشد و این مهم همکاری و اهتمام بیشتر اتحادیه های مربوط را می طلبد.
این مقام قضائی تصریح کرد: توجه به بهداشت دام به ویژه اجزا و فرآورده های مربوط به آن از لحاظ پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام ، بسیار مهم می باشند.
وی با تاکید بر نقش نظارتی بسیار مهم شبکه دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور، بیان داشت: جلوگیری از خروج اجزا دامها به صورت غیر بهداشتی و سنتی و آلایش خوراکی اجزای دامها در داخل کشتارگاه و توزیع آنها با بسته بندی مناسب، اقدامی موثر در عرضه بهداشتی این فراورده ها می باشد.
دادستان سیرجان تاکید کرد: فعالان این حوزه باید ضمن توجه و رعایت ضوابط تعیین شده از سوی سازمان دامپزشکی ، به منظور مبارزه با قاچاق دام و جلوگیری از سوء استفاده سود جویان، همکاری لازم را در این خصوص با مراجع قضائی و انتظامی داشته باشند .
نیک ورز ضمن تشکر از دامپزشکی سیرجان جهت تجهیز و ساماندهی کشتارگاه های صنعتی سیرجان،گفت: تلاشهای بسیار خوب و موثر این نهاد در خارج کردن و عرضه اجزا و فرآوردهای خام دام از حالت سنتی به صنعتی قابل تحسین است.
وی باکم نظیر توصیف کردن اقدامات صورت گرفته در مکانیزه کردن کشتارگاه های سیرجان در سطح کشور گفت: دادستانی سیرجان آمادگی همکاری خود را با شبکه دامپزشکی در جهت افزایش و بهبود کیفیت عرضه تولیدات خام دامی و برخورد با متخلفان و قانون شکنان را اعلام میکند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قاچاق ، دام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار