ارومیه؛

موزه شهدا در سلماس ایجاد می شود

فرماندار سلماس گفت: بخشی از اعتبارات ایجاد موزه شهدای گرانقدر در شهرستان سلماس تامین و به زودی کارهای اولیه ایجاد موزه عملیاتی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسعود حاجی علیلو در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: ایجاد موزه شهدا یکی از ضروریات و از خواسته های خانواده های معظم شهدای این شهرستان است که کار عملیاتی ایجاد این موزه در کنار مزار شهدا با اعتبار ی بالغ بر 500 میلیون ریال به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که سیره شهدا باید برای نسل امروز تبیین شود افزود : در سال جاری همایش گرامیداشت 5 نفر از شهیدان قبل از انقلاب که در مبارزه با رژیم ستمشاهی به درجه شهادت رسیده اند و همچنین همایش تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا در این شهرستان برگزار خواهد شد .

وی اظهار کرد: تقدیم 719 شهید، هزار و 51 نفر جانباز ،104 نفر آزاده در دفاع از کیان اسلامی در شهرستان سلماس ، نشانه نقش برجسته این شهرستان در عرصه ایثار و شهادت است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این موزه ها در شهرستان های ارومیه و خوی ایجاد و در راستای نشر و ترویج فرهنگ شهید و شهادت و ادامه راه آنان، جلوگیری از تحریف واقعیت و شناساندن دلاوری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس ، در تمامی شهرستان های استان راه اندازی می شود.

مهدی فعال از بهسازی و ساماندهی 80 درصد از قبور مطهر شهدا در سطح استان خبر داد و افزود : از قبور مطهر 9 هزار و 900 شهید سرافراز استان آذربایجان غربی ، حدود 80 درصد تاکنون ساماندهی شده است و 20 درصد باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد که با همکاری نهادهای مسئول، امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد انجام آن باشیم.

وی با تاکید بر پاسداری از اندیشه و فرهنگ ایثار و شهادت افزود: باید آحاد مردم جامعه پاسدار و نگهبان هویت اسلامی مان که یکی از ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب است، باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سلماس نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این بنیاد به چگونگی خدمت رسانی به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهرستان پرداخت.

رضا عباسوند اظهار کرد: وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بررسی مسائل و مشکلات و خدمت به خانواده شهدا و در سایه آن نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.