شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با ارائه تخفیف 24 درصدی به مودیان بدهکار شهرداری در زمینه مجوزهای ساختمانی موافقت کرد.

تخفیف 24 درصدی به مودیان بدهکار شهرداریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امور اداری و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه گفت: سال گذشته با پیشنهاد شهرداری، مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن شهروندان می‌توانستند نسبت به دریافت وام قرض‌الحسنه برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری اقدام کنند.
محمد سهیلی افزود: این تسهیلات اگر چه برای شهروندان قرض‌الحسنه می‌باشد اما شهرداری به بانک‌های عامل پرداخت کننده این تسهیلات حدود 23 درصد سود پرداخت می‌کند.
وی گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان از دریافت این تسهیلات برای پرداخت حقوق و مطالبات شهرداری، امسال بر آن شدیم تا تخفیف مورد نظر را به صورت مستقیم برای خود شهروندان در نظر بگیریم.
وی افزود: شهروندانی که بدهی در زمینه مجوزهای ساختمانی دارند و یا در حال دریافت پروانه ساخت یا پایانکار ساختمانی می‌باشند، می‌توانند از تخفیف 24 درصدی برای پرداخت‌های خود بهره‌مند شوند.
نایب رییس اول شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تخفیفات سال گذشته باعث شد حدود 300 میلیارد تومان درآمد حاصل از وصول مطالبات شهرداری از مردم و درخواست‌های جدید محقق شود، لذا امیدواریم با توجه به اینکه مصوبه اخیر تا پایان سال جاری اعتبار دارد وصول مطالبات و اخذ درآمد‌های شهرداری افزایش یابد.
در ادامه محمود برهانی، مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد مقدس نیز عنوان کرد: بخشی از درآمدهای شهرداری‌ها از طریق پرداخت عوارض توسط مردم تامین می‌شود تا این سازمان بتواند ارائه خدمت کند.
وی افزود: شهرداری مشهد بر اساس روال هرساله، در نیمه دوم سال، برای پرداخت‌های نقدی مردم در حوزه عوارض و بهای خدمات، تخفیف 15 درصدی ارائه می‌نماید.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از مردم به هر دلیلی نتوانسته‌اند بدهی‌ها و عوارضات و حقوق شهرداری را پرداخت نمایند شهرداری مشهد با مجوز شورای اسلامی شهر تخفیفاتی برای پرداخت نقدی این دسته از مودیان در نظر گرفته است.
برهانی در ادامه گفت: بر اساس این مصوبه به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، برای کسانی که در شرایط رکود موجود اقدام به ساخت و ساز کرده و قصد پرداخت نقدی حقوق مربوط به دریافت پروانه ساخت یا پایانکار ساختمانی را دارند، تخفیفات 15 درصدی نیمه دوم سال به 24 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: این تخفیفات تا پایان سال جاری ادامه داشته و شامل آرای قضایی، چک‌های برگشتی و آرای کمیسیون ماده 77 نمی‌شود
انتهای پیام//ح.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.