معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 درصد آسانسورهای نصب شده در استان غیراستاندارد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید انتظام سهمگین در نشست شورای فنی استان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت: رسانه‌های استان بر حسب وظیفه و رسالتی که دارند به مباحث فنی این شورا بپردازند و از پرداختن به مباحث حاشیه‌ای خودداری کنند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بالاترین اقدام در شورای فنی پرداختن به پروژه‌های دارای نقض فنی و در صورت صلاحدید تخریب این پروژه‌ها است بنابراین رسانه‌ها به محتوا و تصمیمات شورا دقت کنند و به مباحث حاشیه‌ای نپردازند.

وی در ادامه به دستور کار این نشست که بررسی وضعیت آسانسورها بود پرداخت و گفت: در دو دهه اخیر صنعت ساختمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته لذا توجه به نصب آسانسورها که با سلامت افراد سر و کار دارد ضروری است.

این مسؤول اضافه کرد: آمار ارائه شده از وضعیت آسانسورها نگران کننده است که طبق آمار ارائه شده از مجموع 32 شرکت نصاب در استان تنها 6 شرکت مجوز قانونی فعالیت دارند.

سهمگین با اشاره به اینکه تنها 20 درصد شرکت‌های نصاب آسانسور دارای مجوز استاندارد هستند، گفت: بیش از 90 درصد آسانسورهای نصب شده در استان کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد هستند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساخت و سازهای خلاف قوانین، تخلفات ساختمانی و فعالیت شرکت‌‌های نصاب غیر استاندارد همه از علل بالا بودن آمار آسانسورهای غیراستاندارد است.

وی با نگران خواندن وضعیت موجود در نصب آسانسورها در استان گفت: شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندسین ناظر معماری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی و ... دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در بهبود این وضعیت اقدامات لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.