مدیر کل انتقال خون از افزایش هفت درصدی اهدای خون دراستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمد حسین برادران در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمرخون گفت : امسال از 34 هزار مراجعه کننده 25 هزار نفر خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال  هفت درصد رشد داشته است .

وی افزود : سهم اهدا کنندگان مستمر از این میزان 55 درصد است .

مدیر کل انتقال خون همچنین میزان اهدای خون بانوان را شش و هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است .

برادران گفت : با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما میزان اهدای خون در این قشر پایین است .

وی گفت : به منظور جلوگیری از کمبود آهن در بین بانوان ، پس از خونگیری به آنها قرص آهن داده می شود .

برادران با اشاره به تامین صد درصدی نیاز خون بیمارستان های استان افزود : امسال نیاز مصرف خونی بیمارستان ها 15 درصد افزایش داشته که پنج هزار واحد خون برای تامین نیازشان ارسال شده است .

به گفته وی ، به دلیل اینکه بیماران استان برای درمان به تهران  مراجعه می کنند  امسال 20 درصد ازخون های اهدایی به تهران ارسال شده است .

مدیرکل انتقال خون گفت : با توجه به افزایش بیمارستان ها و نیازهای استان باید سالانه 37 هزار واحد خون تامین شود و این نیازمند تامین بودجه و توسعه امکانات و تجهیزات است .

وی اضافه کرد : انتقال خون سالانه نیازمند 5/5 میلیارد بودجه است که فقط نیمی از آن تامین می شود .

برادران با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم در دو مرکز قزوین و تاکستان می توانند خون اهدا کنند گفت : این دو مرکز به تنهایی پاسخگو نیاز استان نیست .

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سیار انتقال خون گفت : برای این سامانه یک میلیارد تومان هزینه لازم است که نیمی از آن را استانداری و نیمی از آن را ستاد انتقال خون تقبل کرده و تا کنون استانداری سهم خود را نپرداخته است .

در پایان مراسم از  اهدا کنندگان مستمر خون و دو خبر نگار فعال در این زمنیه تجلیل شد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار