مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: جشنواره سفره ایرانی با حضور استان های یزد و سیستان و بلوچستان در کرمان برگزار می شود.

 جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی به میزبانی کرمان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پیش از این قرار بود استان یزد میزبانی را برعهده بگیرد که با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی استان کرمان و معین بودن آن در منطقه جنوب شرق ، به عنوان میزبان معرفی شد.

 وفایی در ادامه افزود: غذا از مهمترین عناصر تاثیرگذار در ذهن گردشگران است و ما به دنبال این هستیم که از این فرصت در جهت معرفی مولفه های مردم شناسی استان استفاده کنیم.

وفایی با بیان اینکه به دنبال ثبت غذاهای استان کرمان هستیم افزود: ثبت ملی آبگوشت امام حسینی و شیرینی های پنج گانه استان در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: این جشنواره با برپایی 80 غرفه از استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان و یزد در کنار مجموعه فرهنگی یخدان  مویدی کرمان برگزار می شود.

محمد جهانشاهی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی ، بخش مسابقه آشپزی ، برپایی چادر عشایری و تجلیل از آشپزان برتر از برنامه های جنبی جشنواره سفره ایرانی است. 

وی  افزود: خوشبختانه در بخش دولتی و هم بخش خصوصی حامیان مالی خوبی در جشنواره داریم و 70 درصد از هزینه های برگزاری نمایشگاه به وسیله بخش غیر دولتی تامین می شود.

جشنواره سفره ایرانی اول تا سوم دی در کرمان برگزار می شود.


انتهای پیام/س




برچسب ها: کرمان ، جشنواره ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار