معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: روزانه 70 هزار دانش‌آموز اصفهانی با سرویس تردد می‌کنند که باید با ایمن‌سازی مسیر تردد دوچرخه، ایستگاه‌های دوچرخه در مدارس ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی  امروز در مراسم اختتامیه مسابقه ملی عکس "در راه مدرسه" و تجلیل از برگزیدگان این مسابقه با بیان اینکه باید در اجرای هر طرح مسائل زیست محیطی در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: امروز بحث حمل و نقل عمومی و هوشمند در همه جای دنیا مورد توجه قرار گرفته است و از سوی دیگر توجه به دوچرخه‌سواری به عنوان حمل و نقل سالم، در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته دوچرخه‌ها در اصفهان 15 درصد از حمل و نقل شهری را برعهده داشته‌اند، تصریح کرد: باید توجه داشت که خط یک، دو و سه قطار شهری اصفهان در صورت راه‌اندازی سهم 15 درصدی از حمل و نقل شهری را برعهده می‌گیرند و این در صورتی است که دوچرخه‌ها می‌توانند این نقش را بر عهده گیرند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: متاسفانه امروز در اصفهان 85 درصد سفرهای دورن‌شهری با خودروهای تک‌سرنشین انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان امروز به مرحله رنسانس فکری و تغییر نگرش رسیده، گفت: در بخش اتوبوس‌های تندرو قرارداد 15 دستگاه اتوبوس دارای استانداردهای یورو 4، 5 و 6 و فیلترهای زیست محیطی منعقد شده که این اتوبوس‌ها تا پایان سال آینده وارد اصفهان می‌شوند.
صلواتی با بیان اینکه 5 خط سامانه تندرو نیز تا پایان سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اتوبوس‌های تندرو سهم 45 درصدی را از حمل و نقل عمومی را برعهده دارد و روزانه در ناوگان BRT با 100 دستگاه اتوبوش بیش از 120 هزار مسافر در شهر جابه‌جا می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عکس "راه مدرسه" که به پیشنهاد سازمان محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: روزانه 70 هزار دانش‌آموز اصفهانی با سرویس تردد می‌کنند که باید با ایمن‌سازی مسیر تردد دوچرخه، ایستگاه‌های دوچرخه در مدارس ایجاد شود.
گفتنی است این همایش با رویکرد تعامل بیشتر برای کاهش آلودگی هوا از سوی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان و با مشارکت سازمان محیط زیست و همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان و آموزش و پروش برگزار شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.