همایش وحدت حوزه ودانشگاه به مناسبت شهادت آیت الله مفتح با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به میزبانی تویسرکان برگزار شد.

همایش وحدت حوزه ودانشگاه به مناسبت سالروز  شهادت آیت الله مفتحبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح با بیان اینکه آیت الله شهید مفتح به عنوان یک روحانی /حضوری پررنگ در دانشگاه ها داشتند و در دانشگاه نیز به شهادت رسیدند گفت:شناخت عمیق معارف دینی /درک کامل علوم روز وآشنایی از شرایط روز جامعه از ویژگی های این شهید بزرگوار بود.

آقای طیب نیا با تاکید بر اینکه دغدغه شهید مفتح در وحدت حوزه ودانشگاه /دغدغه امروز کشور هم هست افزود: برای رفع مشکلات جامعه و پیشرفت نظام اسلامی /وحدت آحاد مردم بویژه وحدت حوزویان ودانشگاهیان یک ضرورت است .

آقای مفتح فرزند شهید آیت الله مفتح هم /سخت کوشی و تلاش در وارد کردن ارزش های دینی به فضای دانشگاهی را از صفات این شهید بیان کرد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نیاز شهرستان برای ایجاد زیرساخت های مناسب و قرار گرفتن در شاخص شهرستان های محروم اشاره کردو گفت این عوامل میتواند منجر به تشویق سرمایه گزاری بخش خصوصی و به تبع آن کمک در جهت ایجاد اشتغال شود.

آقای مومیوند فرماندار تویسرکان هم با اشاره به این موضوع که عمده توان اقتصادی شهرستان وابسته به کشاورزی است و با توجه به کاهش منابع آب و سرمازدگی چندین ساله باغات شهرستان /کاهش اشتغال و درآمد زایی را در تویسرکان شاهد بوده ایم گفت:برغم همه کمبود ها در این شهرستان / تویسرکان جز شهرهای برخوردار قرار داده شده است که نیازمند بازنگری است.
فرماندار تویسرکان به کاهش جمعیت شهرستان تویسرکان از صد و37 هزار نفر در اواخر دهه 50 به کمتر از 105 هزار نفر در سال های اخیر اشاره کرد و گفت:خوشبختانه در دوسال اخیر میزان مهاجرت از شهرستان /سیرنزولی داشته است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.