بندرعباس؛

فعالیت بیش از 200 تشکل مردم نهاد در هرمزگان

بیش از 200 تشکل مردم نهاد در هرمزگان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، منصور اخلاقی پور مدیرکل اموراجتماعی استانداری هرمزگان درمراسم اختتامیه دومین همایش و کارگاه آموزشی سازمان های مردم نهاد هرمزگان گفت: این سمن ها در حوزه های اجتماعی،زیست محیطی ،جوانان و بهزیستی فعال هستند.
وی افزود: قرار است یک سامانه اصلاعاتی درمورد تشکل های مردم نهاد در استانداری راه اندازی شود.
منصور اخلاقی پور  هدف از برگزاری دومین کارگاه آموزشی سازمان های مردم نهاد را توانمندسازی سمن ها با روش های حمایت گری،رایزنی و اقتاع سازی و ترویج آن اعلام کرد.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری هرمزگان افزود: حمایت گری و ترویج شیوه های اقناع سازی یکی از الزاماتی است که باید سمن ها با آن آشنایی داشته باشند.
اخلاقی پور خواستار فعالیت سمن های استان در حوزه سلامت اجتماعی شد.
وی همبستگی،انسجام،نشاط و مسئولیت اجتماعی،تعلق خاطر،امید به آینده را از شاخص های سلامت اجتماعی برشمرد.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری هرمزگان گفت: شاخص امید به آینده در بندرعباس بالاتر از کشور و شاخص مسئولیت اجتماعی پایین تر از شاخص کشوری است.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت:در طول تاریخ بشر جوامعی سعاتمند شدند که امور مردم دست خود مردم بوده است.
بهروز اکرمی اجرای دولت حداقلی را از الزامات یک جامعه برشمرد و افزود: اقتصاد،فرهنگ و فعالیت های اجتماعی باید در دست مردم باشد و دولت در آن ورود نکند.
وی گفت: نهاد های مدنی در هرمزگان باید گسترش کیفی و کمی داشته باشند.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: نهاد های مدنی بنگاه اقتصادی نیستند و عزت نفس آنها بالاترین سرمایه این نهادهاست.
دومین همایش و کارگاه آموزشی سازمان های مردم نهاد هرمزگان 28 و 29 آذر در مرکز آموزشی علمی -کاربردی استانداری هرمزگان برگزارشد.
در این همایش از کتاب تاریخچه ،قوانین و نحوه تاسیس سمن ها از محمود دارابی و سامانه پیامکی 500029292 سمن ها برای افزایش مشارکت مدنی مردم رونمایی شد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.