به گزارش گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سید محمد راشدی در نشست خبری اظهار کرد: هدف ما ارتقای خدماتدهی از نظر کیفی و افزایش آسایش و امنیت هموطنان است و در این راه کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.
وی با اشاره به مشکلات متعدد موجود و اولویتهای هیأت مدیره و مدیریت شرکت افزود: در راستای مدیریت مباحث مالی شرکت، شاید بسیاری از هزینهها را کاهش دهیم ولی نوسازی را در صورت حمایت دولت به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
رئیس هیأت مدیره رجا با بیان اینکه بعد از واگذاری این شرکت در سال 88، مجموعه هیچ یارانهای از بابت خدمات تکلیفی دولت دریافت نکرده است، عنوان کرد: رجا همچنان خدمات تکلیفی را از بابت قطارهای محلی و حومهای و برخی مسیرهای دیگر انجام میدهد که منجر به زیان شرکت میشود.
راشدی میزان زیان رجا از بابت خدمات تکلیفی طی سالیان اخیر را بالغ بر 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه در دولت قبل بخش مسافری اعم از زیر ساخت و حمایت از شرکتهای ریلی مورد بیمهری قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: علیرغم توقعات دستاندرکاران و مطالبات هموطنان، در بخش نوسازی ناوگان هنوز هیچگونه کمکی به شرکت رجا نشده است.
راشدی با اشاره به میانگین سن 31 سال ناوگان مسافری گفت: خدماترسانی مطلوب و در شأن هموطنان با این ناوگان فرسوده امکانپذیر نیست.
رئیس هیأت مدیره رجا با اشاره به زمان بودجهریزی برای سال آینده و مراحل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان محترم به طور قطع نیز در این برهه با دقت نظر بر توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای اقتصادی کشور، حمایتهای خاص خود را در تخصیص بودجه از این صنعت باید آشکار کند.
انتهای پیام/