شیراز؛

شیراز به زودی پایتخت 58 کشور اسلامی در جهان قرار می گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از لزوم استفاده حداکثری از عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برای شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه باید از فرصت طلایی پایتختی جوانان جهان اسلام برای شیراز بهره برداری حداکثری شود، گفت: شیراز به زودی پایتخت 58 کشور اسلامی در جهان قرار می گیرد و اگر شیراز میزبانی خوبی در طول سال 2017 از جوانان جهان اسلام انجام دهد، این امتیاز می تواند یک سال دیگر تمدید شود.

وی ادامه داد: این رویداد ظرفیت های بسیاری برای شیراز ایجاد می کند و امکان برقراری ارتباط با 58 کشور اسلامی که در وجه دینی اشتراک دارند، امکان پذیر می‌ شود.

کامیاب بیان کرد: معرفی بیشتر ظرفیت های شیراز، جذب جوانان کشورهای مختلف، معرفی سرمایه های علمی، تاریخی و مذهبی شیراز از دریچه هایی است که با این رویداد به روی شیراز گشوده می شود.

کامیاب گفت: در سال ۲۰۱۶ استانبول ترکیه پایتخت جوانان جهان اسلام بود، اما تا دو هفته دیگر این امتیاز در اختیار شیراز قرار می‌گیرد و این فرصتی طلایی به شمار می رود که به قرعه شیراز رقم خورده و ما باید همواره از این پتانسیل بین المللی به خوبی بهره برداری کنیم.

وی یادآور شد: همه جوانان ایرانی می توانند در افتتاحیه این رویداد مهم که در شیراز برگزار می شود، شرکت کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد: این افتتاحیه با برنامه های متنوع و شاد از جمله سخنرانی وزیر، استاندار، قرائت پیام رئیس جمهور، نور افشانی و به اهتزاز درآمدن پرچم «شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام» همراه خواهد بود.

کامیاب تصریح داد: کمپ رهبران جوان جهان اسلام نیز کلنگ زنی خواهد شد که قرار است به عنوان مرکزی آموزشی برای جوانان قرار گیرد و حتی بعد از اتمام بازه زمانی شیراز  پایتخت جوانان جهان اسلام نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد و هر ساله چند برنامه بین المللی در این کمپ برگزار می‌ شود.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار