پیکر مطهر سید محمدمهدی هاشمی‌نژاد نخستین طلبه شهید لشکر فاطمیون فردا ساعت 14 در قم تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدمهدی هاشمی‌نژاد از نخستین طلبه‌هایی بود که به صورت داوطلبانه وارد لشکر فاطمیون وی  دهم شهریور ۱۳۶۰ در خانواده‌ای مذهبی و اصیل افغانستانی در مشهد مقدس متولد شد. پدرش حجت الاسلام‌والمسلمین سید حبیب الله هاشمی‌نژاد(ره) از اساتید حوزه علمیه بود و با توجه به ارادت و علاقه زیادش به مولا و امام زمانش (عج)، نام فرزندش را «سید محمدمهدی» گذاشت.

سید محمدمهدی پس از دوره کوتاهی که در مشهد مقدس بود بنا به تصمیم پدر همراه با خانواده به شهر مقدس قم رفت تا در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شود.

پیکر نخستین شهید طلبه لشکر فاطمیون فردا تشییع می‌شود +زندگینامه و عکس

وی پس از گذراندن مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در سال 80 وارد مدرسه علمیه مومنیه از مدارس جامعه المصطفی العالمیه شد و پس از آن با ورود به مدرسه مبارکه حجتیه دوره کارشناسی خود را در رشته فقه و معارف اسلامی با معدل 18/93 به اتمام رسانید و در سال 87 پس از موفقیت در آزمون ورودی، در سطح سه رشته فقه عبادی گرایش طهارت و صلات در مدرسه عالی فقه تخصصی مشغول به تحصیل شد و از پایاننامه کارشناسی ارشد خویش تحت عنوان «حکم اقتداء به غیر امامی در نماز جماعت» با نمره عالی ۱۹ دفاع کرد و ملبس به لباس مقدس روحانیت شد.

این طلبه افغانستانی در سال 94 وارد مدرسه عالی فقه و اصول شد و نیم سال ابتدایی را در سال تحصیلی 95-94 با معدل بالا به پایان رسانید. هاشمی نژاد دروس خارج فقه و اصول را نزد اساتیدی همچون آیات عظام مصطفوی، شب زنده دار، نیازی و استاد راهنمای درس خارج وی استاد سید عبدالحکیم مدقق و روش شناسی درس خارج را نزد استاد احمدی تبار و فقه مقارن را نزد آیت الله رحمانی سبزواری فرا گرفت.

پیکر نخستین شهید طلبه لشکر فاطمیون فردا تشییع می‌شود +زندگینامه و عکس

سیدمحمدمهدی همچنین در طول تحصیلش به عنوان مبلّغی فعال به تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی (ص) ‌پرداخت وی که اشتیاق و علاقه عجیبی به خدمت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشت با توجه به تحولات سوریه و لزوم دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم (ع) طی چندین مرحله عازم سوریه شد و افتخار سربازی و دفاع از حرم حضرت زینب علیها السلام را کسب کرد.

اشتیاق دفاع از حریم آل‌الله باعث شد که هاشمی نژاد پس از اتمام نیم سال اول تحصیلش در سال 94 برای نیم سال دوم تعیین درس نکرده و در تاریخ پانزدهم اسفند 94 برای چندمین بار عازم سوریه شد.

همکلاسی‌هایش از حال و هوای او در آخرین اعزامش به سوریه چنین می‌گویند که سید در آخرین جلسه درس فقه حال عجیبی داشت. به دلیل اینکه در تحلیل و بررسی مباحث رجالی متبحر بود استاد بررسی یک مسئله رجالی را بر عهده اش گذاشت، اما او با آرامش و وقار، خطاب به استاد گفت: «شاید حیاتی باقی نباشد.» با شنیدن این سخن حال و هوای خاصی در همکلاسی‌های ایجاد شد؛ محمد مهدی انگار می‌دانست این آخرین سفر است.

پیکر نخستین شهید طلبه لشکر فاطمیون فردا تشییع می‌شود +زندگینامه و عکس

سید محمدمهدی هاشمی‌نژاد بعد از یک سال و چند ماه نبرد و دفاع از حریم اسلام در آخرین روزهای اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه خود رسید و به دست جنایتکارترین مزدوران تاریخ بشریت (تروریست‌های داعش) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از 9 ماه شناسایی و به قم حرم اهل بیت علیهم السلام برگشت.

وی در فرازی از وصیتنامه‌اش می‌نویسد: «... در بهشت منتظرتان هستم. خداوندا؛ شهدای ما را با شهدای کربلا محشور و ما را به آنان ملحق بگردان. آمین یا رب العالمین. بنده گنهکار خدا ... سید مهدی»

پیکر مطهر سیدمهدی هاشمی‌نژاد فردا (چهارشنبه اول دی) پس از 9 ماه بر روی دستان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و همکلاسی‌هایش تشییع و در قطعه 31 شهدای بهشت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود. همچنین مراسم وداع با پیکر وی امشب در مدرسه حجتیه قم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

پیکر نخستین شهید طلبه لشکر فاطمیون فردا تشییع می‌شود +زندگینامه و عکس


پیکر نخستین شهید طلبه لشکر فاطمیون فردا تشییع می‌شود +زندگینامه و عکس




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۵
هعی خدا چی بگم
فقط امیدوارم اون دنیا دستمونو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
خوشا به سعادتش
آخرین اخبار