شهرکرد؛

دشت شهرکرد با ایجاد چاه‌های جذب روان ‌آب‌ها احیا می شود

فرماندار شهرستان شهرکرد از ایجاد چاه‌های جمع ‌آوری و جذب آب باران و روان ‌آب‌های سطحی برای احیای دشت شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمید ملک پور در نشست کارگروه احیای دشت شهرکرد با اشاره به ایجاد کانال‌های هدایت آب به سمت این دشت گفت: می‌توان با هدایت بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی و روان ‌آب‌ها، زمینه احیای این دشت را فراهم کرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد چاه‌های جذبی برای احیای دشت شهرکرد افزود: این چاه‌ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد برای جمع‌آوری آب‌ باران و روان‌آب‌ها احدث می شود که نصب آشغال ‌گیر در مسیر این چاه‌ها الزامی می باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به مکان ‌یابی ایجاد چاه‌های جذبی ادامه داد: این چاه‌ها در مسیر آبراهه ‌ها ایجاد می شود که اغلب در مرکز و جنوب شهرکرد است.

ملک پور با اشاره به تأمین آب شرب شهرکرد با 44 حلقه چاه‌ در جنوب شهرکرد و آب کوهرنگ، خاطرنشان کرد: ایجاد چاه‌های جذبی نه تنها زمینه احیای دشت، بلکه آب مورد نیاز این چاه ‌ها را نیز فراهم می‌ کند.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم و برداشت بی‌رویه از آب به ویژه در بخش کشاورزی سبب شده تا سطح ایستابی دشت شهرکرد 27 متر کاهش یابد گفت: ایجاد کانال‌ ها و چاه‌های جذبی از گرد و غبار ناشی از خشکی دشت در فصل تابستان جلوگیری و کاهش سطح ایستابی دشت را جبران می‌ کند.

ملکپور با بیان اینکه دشت شهرکرد از جمله دشت‌های ممنوعه کشور است ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح ‌های در حال بررسی، زمینه احیای این دشت فراهم شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار