رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همیشه از تمامیت ارضی و اقوام خوب کشور بوسنی حمایت کرده است.

لاریجانی: ایران همیشه حامی تمامیت ارضی بوسنی و هرزه گوین بوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با سفت سوفتیج رئیس مجلس عوام بوسنی و هرزه گوین در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

لاریجانی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس مجلس عوام بوسنی و دوستانشان در ایران گفت: ما همیشه آینده خوبی را برای این کشور آرزو کرده‌ایم و از تمامیت ارضی و اقوام خوب این کشور حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: سفر رئیس جمهور بوسنی به ایران پیش از این نشانگر عزم این کشور برای ارتقاء سطح روابط میان دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی بود.

وی بیان داشت: ما در مذاکرات خود در مورد روش‌های گسترش مسائل اقتصادی صحبت کردیم و برای رفع برخی موارد موجود اتفاق نظر داشتیم.

لاریجانی تأکید کرد: در زمینه گسترش همکاری‌های پارلمانی و استفاده از ظرفیت دو کشور برای همکاری و حل مسائل فرهنگی و علمی نیز صحبت شد.

وی با بیان اینکه در مورد حل و فصل مشکلات منطقه‌ای نیز دیدگاه‌های نزدیک بهم داشتیم، خاطر نشان کرد: سفر رئیس مجلس بوسنی و هیئت همراهشان بسیار مهم بوده و امیدواریم این گونه مراودات بیشتر از این شود.

در ادامه سفت سوفتیج رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین ضمن ابراز تشکر از لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل دعوت از وی برای دیدار از ایران گفت: بنده برای اولین بار به ایران سفر می‌کنم و بسیار تحت تأثیر جذابیت‌ها، محبت‌ها و زیبایی‌های ایران قرار گرفته‌ام.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته کمک‌های قابل توجهی را به بوسنی داشته که بنده از سوی مردم و شهروندان کشورم این کمک‌ها و مساعدت‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس مجلس بوسنی با بیان اینکه اکنون شرایط جدیدی به وجود آمده است گفت: ما به خاطر توافق هسته‌ای که ایران به آن دست یافته است تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سفت سوفتیج ادامه داد: این یک صفحه جدیدی در روابط جهانی بوده و به عبارتی این موضوع پیروزی عقل و درک علیه تمام کسانی بود که در طول سالها با انجام تحریم‌ها نسبت به این مردم ستم کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در واقع این یک پیروزی بسیار بزرگ سیاسی برای ایران است.

رئیس مجلس بوسنی بیان داشت: همانطور که آقای لاریجانی فرمودند ما در مورد روابط دوجانبه میان دو کشور صحبت و تبادل نظر کردیم.

سفت سوفتیج در ادامه افزود: شرایط و ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند روابط میان دو کشور را بهتر از حال حاضر کند و سفررئیس جمهور بوسنی و همچنین بازدید هیئت عالی پارلمانی کشورم می‌تواند چارچوب و قالب سیاسی را برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی تأمین کند تا بیش از گذشته روابط گسترش یابد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مردم ایران خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهم تا در این راه کمک و همراه مردم ایران باشد.


برای مشاهده تصاویر این کنفرانس خبری اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار