کرمان؛

کمک به ادامه مهاجرت زنگوله بال

یک زنگوله بال که در مسیر مهاجرت خود در کوهبنان زمین گیر شده بود؛ توسط مسئولان محیط زیست این شهرستان به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، روز گذشته یک عدد پرنده از خانواده هوبرگان که در مسیر مهاجرت خود از شهرستان کوهبنان عبور می کرد به دلایلی نا مشخص زمین گیر شد و توسط دوستداران طبیعت به محیط زیست کوهبنان تحویل داده شد و پس از تغذیه و انجام معاینات و حصول اطمینان ازصحت و سلامت آن در طبیعت به دامن طبیعت بازگشت .

به گفته مسئول مرکز حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان این پرنده زنگوله‌بال با نام علم Tetrax tetrax پرنده‌ای بزرگ از خانواده هوبرگان است و تنها گونه از پرندگان زنگوله‌بال است.
وی تصریح کرد : زیستگاه این پرنده مرکز و جنوب اروپا تا غرب و مرکز آسیا است و در زمستان به سرزمین‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.
روح الامینی افزود : جمعیت زنگوله‌بال‌ها به دلیل نابودی محدودهی زیستی و تولید مثلیشان روبه‌کاهش است و در وضعیت نزدیک به تهدید نسل قرار گرفته‌اند.
وی گفت : زنگوله‌بال‌ها بویژه در زمستان به صورت گروهی زندگی می‌کنند و زیستگاه آنها دشت‌های سرسبز و کشتزارهای دست‌نخورده با پوشش گیاهی بلند و مناسب برای پنهان شدن است.
مسئول مرکز حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان با بیان این مطلب که این پرنده کندرو بوده و به هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند پایان داد :زنگوله‌بال همه‌چیزخوار است و از دانه‌ها، حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار