معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تنقیح و بازبینی قوانین منسوخ شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

محمد اسحاقی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از مهمترین فعالیت‌ها، دستاوردها و مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این مراسم به مناسبت ایام سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آذر سال 63 به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد، برگزار شده است.

اسحاقی ادامه داد: در این مراسم 2 رونمایی داشتیم که یکی از آن‌ها مجموعه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 63 تا شهریور امسال بوده است.

وی افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون بوده و همواره لازم‌الاجرا است.

اسحاقی تصریح کرد: مصوبات شورا توانسته طی این سال‌ها نیازهای ضابطه‌ای و سیاستی نهادهای علمی و فرهنگی کشور را بر طرف کند.

وی بیان کرد:‌ کلیه دانشگا‌ه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشگاهی، پزشکی و مراکز فرهنگی بر اساس مصوبات شورای عالی فرهنگی و ضوابط و سیاست‌هایی که تدوین شده در حال فعالیت هستند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهداف، سیاست‌ها و ضوابط مراکز ذکر شده در عرصه‌های مختلف در شورای عالی فرهنگی تدوین و تصویب شده و توانسته محل اجرا قرار گیرد.

وی ادامه داد: این مجموعه در حقیقت یک مجموعه از سیاست‌ها و اهداف و ضوابط و اساسنامه‌های نهادهای مهم و گوناگون علمی و فرهنگی کشور است.

وی در همین رابطه عنوان کرد: اعتبار بخشی تایید مصوبات، دوره‌های آموزشی، رشته‌های جدید، مجلات و فتواهای علمی و همچنین بحث‌های مربوط به علم و فناوری‌های نوین حوزه‌های علمیه نیز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد.

اسحاقی بیان داشت: موسسات و مراکز آموزش عالی و همچنین در حوزه آموزش و پرورش و سند تحول بنیادی آموزش و پرورش نیز مصوبات مختلفی داشته‌ایم.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حوزه‌های تخصصی نیز گفت: در حوزه نخبگان و تاسیس بنیاد نخبگان و سند راهبردی این بنیاد و همچنین مصوباتی داشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در حوزه زنان، تشکیل ستاد ملی زن و خانواده به عنوان کابینه ویژه زن و خانواده با حضور همه مسئولان و وزرا و با حضور رئیس جمهور سیاست‌های بخش خانواده و راهکارهای تقویت بنیان خانواده و راهکارهای کنترل و کاهش طلاق مصوباتی تدوین شده است.

به گفته وی، یکی از کتاب‌هایی که منتشر شد مجموعه ‌ای از مصوباتی است که در طول سال‌ها مورد عمل قرار گرفته بود و نیاز به تنقیح و بازبینی داشت.

وی در همین رابطه گفت: فرآیند تدوین و بازبینی که توسط یک گروه علمی خبره انجام شده است به "تنقیح مصوبات" معروف است و در این فرآیند مصوباتی که در گذشته منسوخ شده و باید اصلاح و یا تغییر می‌کرده، چاپ شده است.

اسحاقی در خصوص کتاب دوم نیز یادآور شد: این کتاب شامل عملکرد 10 ساله گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن مهمترین اسناد راهبردی و نقشه راه توسعه و تحول کشور در حوزه فرهنگی و علمی تدوین شده و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار