نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بررسی مشکلات هفت واحد تولیدی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ارزیابی مجدد وثیقه ، استمهال و تقسیط بدهی و اجرای عملیات گاز رسانی با توجه به تقسیط بدهی ، شرح درخواست واحدهای تولیدی در این جلسه بود .

استاندار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حاضر در جلسه مصوب کرد : شرکت گاز ظرف سه ماه به واحدهای مرغداری گاز رسانی کند و در صورتیکه واحدها هزینه ی گاز رسانی را تقسیط کرده باشند ، سودی برای آنان در نظر گرفته نشود .

همتی همچنین تصویب کرد : سود وامهای بانکی که به مرغداریهای تعلق می گیرد، کاهش یابد که

 این سود در حال حاضر ۱۸ درصد است .

استاندار همچنین با دریافت وام و تسهیلات بانکی برای دو واحد تولید صنعتی و کشاورزی برای افزایش سرمایه در گردش موافقت کرد .

همتی  در این جلسه همچنین تصریح کرد : هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد بدون حکم دستگاه قضایی از طریق غیر عرف وارد واحدهای تولیدی شود .

استاندار در این جلسه گفت : تولید و اشتغال در اولویت است .

همتی اضافه کرد : واحدهای تولیدی به دلیل شرایط حاکم بر تولید و اقتصاد کشور در نتیجه ی تحریمها تا سالهای متمادی با مشکلات زیادی مواجهند بنابر این نیاز به حمایت و مراقبت دارند .

رئیس ستاد کار گروه و رفع موانع تولید اضافه کرد : این کار گروه از اختیارات قانونی استفاده می کند ودر مورد مشکلات واحدهای تولیدی تصمیم می گیرد .

همتی افزود : بیش از ۹۰ درصد تصمیمات گرفته شده اجرایی شدند که واحدها ، سرمایه گذاران و کار افرینان رضایت خود را اعلام کردند .

وی گفت : در سالهای گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی گره های کوری در کار بانکها و دستگاههای اجرایی ایجاد شده که باز کردن این گره ها کار دشواری است ولی با همکاری دستگاهها خوب جلو می رود .

استاندار تاکید کرد که واحدهای تولیدی هم در طرف دیگر موظفند که تصمیمات را اجرایی کنند .

استاندار اضافه کرد : سه شنبه ی هر هفته ساعت ۹ تا ۱۲ تولید کنندگان با حضور در دفتر استاندار می توانند مشکلات خود را مطرح کنند و برای رفع مشکلات به ستاد کار گروه معرفی شوند .

استاندار همچنین گفت : در ارزیابی های ملی ، در طرح بهین یاب ، کار گروه رفع تولید و کارگروهای دیگری که ابعاد اقتصادی مثل صادرات ، اشتغال و توسعه پایدار روستاها در بین استانهای کشور ، استان قزوین رتبه ی ممتاز دارد و موفق عمل کرده است.

پر زحمت ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هم در این جلسه از اجرایی شدن ا ۷۳ درصد مصوبات این کار گروه از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

پر زحمت تعداد کل مصوبات را ۴۹۵ مصوبه اعلام کرد که ۳۱۲ مصوبه آن اجرا شده است.

وی افزود : در این جلسات برای حل مشکلات ۳۰۶ واحد با ۴۵۰ مصوبه تصمیم گیری شده است .

پر زحمت گفت : ۲۵ درصد مصوبات درحال پیگیری و ۲ در صد آن به دلیل عدم پیگیری متقاضی رد شده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار