همه روستا های جزیره قشم تا نیمه نخست سال آینده از طریق آبشیرینکن ها آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: برای این آبرسانی 20 میلیارد تومان اعتبار 400 کیلومتر خط انتقال نیاز است.

اکنون آب آشامیدنی بیش از 50 هزار روستای جزیره قشم با 4 آبشیرینکن با ظرفیت تولید 6 میلیون مترمکعب در شبانه روز تامین می شود.

وی افزود :برای بهره برداری از این آبشیرینکن ها 700 کیلومتر خط انتقال ، 13 ایستگاه پمپاژ و 13 هزار متر مکعب مخزن ذخیره در 2 سال گذشته ساخته شده است.

عبدالحمید حمزه پور گفت: اکنون با بهره برداری از این 4 آبشیرینکن80 درصد از جمعیت روستایی جزیره قشم از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
وی افزود:برای ساخت این آبشیرینکن ها 50 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت :اکنون ساخت شش آب شیرینکن با 70 درصد پیشرفت در روستاهای هرمزگان در حال ساخت است.

عبدالحمید حمزه پور افزود: 5 آب شیرینکن در بندرلنگه و یک آب شیرینکن در میناب با ظرفیت هفت هزار متر مکعب تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت:با بهره برداری از این پنج آب شیرین کن 10 هزار نفر در روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

وی افزود : این آب شیرین کن ها با هزینه 50 میلیارد تومان و با همکاری بخش خصوصی ساخته می شوند.

اکنون آب آشامیدنی 250 روستا با جمعیت 42 هزار نفر در استان از طریق 19 آب شیرین کن تامین می شود.

در حال حاضر 100 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شوند و در 200 روستا هم آب جیره بندی است.
هرمزگان باخشکسالی 17 ساله روبرو است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.