معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سند توسعه اشتغال از موضوعات ارزشمند و مهم و نیاز جامعه امروز است.

سند توسعه اشتغال از موضوعات مهم و نیاز جامعه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید جواد حسینی در جلسه ی مشترک با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزود: هدف اصلی از این گونه نشست ها آشنایی با حوزه های کاری مختلف بوده تا بتوان نسبت به رفع مشکلات و معضلات آنان اقدام کرد.
وی به نقش موسسات کاریابی و آمار بالای اشتغال از طریق این موسسات اشاره کرد و در خصوص کاهش تجمعات کارگری گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده و رسیدگی به موقع به درخواست کارگران این موضوع تجمعات کاهش یافته که جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: با موسسات کاریابی غیرمجاز و آگهی های غیرمجاز کاریابی از طریق اداره کل ارشاد و دستگاه قضایی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
حسینی گفت: گشت های کارگری اتباع خارجه نیاز به حمایت داشته و استانداری در این زمینه همکاری لازم را معمول خواهد داشت.
وی در ادامه به نقش شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها در توسعه ی مناطق اشاره کرد و افزود: فرمانداران اهتمام جدی در تشکیل این شرکت تعاونی ها داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین در خصوص اشتغال پایدار بانوان نیز گفت: موضوع اشتغال پایدار بانوان را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و طرح توسعه اشتغال روستایی و خصوصاً اشتغال خانگی نیز از برنامه های در دست اقدام بوده و اداره کل زنان و خانواده استانداری موضوع را رصد کرده و اعطای تسهیلات مربوطه نیز روند صعودی خواهد گرفت.
حسینی در خصوص روابط کار و کارگری، تشکیلات کارگری، راه اندازی سامانه های الکترونیکی در راستای تحقق شعار تردد امواج به جای تردد افراد مواردی را متذکر شد و اعلام کرد: در استانداری کمیسیون کار و کارگری را با رویکرد حل مسائل کارگران را فعال‌تر خواهیم ساخت.
وی در ادامه توجه به فعالیت های پژوهشی مربوط به نشاط کاری، اعتیاد، ورزش و کارآفرینی در حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره داشته و بر اهمیت آن نیز تأکید کرد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.