به زودی انجام می شود؛

بهره برداری ازسامانه فاضلاب سردشت و مدول دوم خوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت:تصفیه خانه های فاضلاب سردشت و مدول دوم خوی به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ ،رسول اکبری با اشاره به اینکه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی به زودی به بهره برداری می رسد گفت: با بهره برداری از این مدول جمعیتی بالغ بر150 هزار نفر تحت پوشش سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت .

مدیر عامل شرکت آبفای استان افزود:این تصفیه خانه قادر است در شبانه ‌روز30 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند. وی اعتبار اختصاص داده شده به این طرح را250میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون150 میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و100 میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هزینه شده است.

اکبری گفت: شهر خوی در کل نیاز به اجرای حدود 445 کیلومتر شبکه‌های اصلی و فرعی فاضلاب دارد که تاکنون از این مقدار 280 کیلومتر آن اجرا شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمام کارهای اجرایی این پروژه انجام شده و تجهیزات الکترومکانیکال آن خریداری و وارد کشور شده است که به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان به افتتاح پروژه سامانه فاضلاب سردشت نیز اشاره کرد و افزود : این طرح درقالب پروژه های اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر نیز 95 درصد پیشرفت دارد و به زودی به بهره برداری می رسد و هزینه ساخت این تصفیه خانه 200 میلیارد ریال برآورد شده است.

اکبری بابیان اینکه 89 درصد مردم شهر تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد افزود: با بازنگری درطرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش در افق این طرح از 55 هزار نفر به 80 هزار نفر افزایش یافته است .

وی تصریح کرد: اعتبار اختصاص داده شده به این طرح 200 میلیارد ریال اعلام شده واز این رقم تاکنون 110 میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و 90 میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.