گردشگری شهرستان سرایان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

عرب،مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:گردشگری فرصت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که یکی از کسب و کارهای کوچک گردشگری که از سا ل ۱۹۹۴ میلادی به جهانیان معرفی شده و در چند سال گذشته در ایران به شدت در حال توسعه است، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

وی با بیان اینکه مهمان‌نوازی ایرانی از جمله جذابیت‌ّهایی است که گردشگران خارجی را مجذوب ایران می‌کند،افزود:یکی از مصداق‌های مهمان‌نوازی ایرانی را می‌توان در اقامتگاه‌های بوم ‌گردی دید.

مسئول میراث فرهنگی، صتایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: نزدیک به دو دهه از تأسیس این اقامتگاه‌ها در ایران می‌گذرد و با رشد صنعت گردشگری و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از گردشگری بومی، تبدیل به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاست‌های کلان کشور شده‌ است.

عرب افزود: در شهرستان سرایان در ابتدا 8 متقاضی سرمایه گذاری در زمینه اقامتگاه های بوم گردی اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر سه واحد از این اقامتگاهها شامل اقامتگاههای بوم گردی زرین چاه و نمکزار در کویر سه قلعه و اقامتگاه بوم گردی خانه تاریخی هروی در شهر سه قلعه آماده بهره برداری و در حال گرفتن پروانه بهره برداری از میراث فرهنگی است.

وی گفت: اقامتگاه بوم گردی راویج در حال احداث و دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصدی است و تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول میراث فرهنگی، صتایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات با همکاری صندوق کارآفرینی امید به چهار نفر از متقاضیان کمک هایی شده است و امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل این اقامتگاهها و واحد های گردشگری، مشکلات و موانع جذب گردشگر در شهرستان حل شود.

عرب گفت: انتخاب خانه‌ای بومی، مرمت و سکونت در آن،استفاده از معماری داخلی ساده محلی،پذیرایی با غذا و خوراک‌های بومی،احترام و زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه،معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی، برخی ارزش‌های هسته‌ای و مشترک این اقامتگاه ها است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.