اهواز؛

خانواده مهم ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف

امام جمعه شادگان از خانواده به عنوان مهم ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یاد کرد و حجاب از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان گفت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می شوند.

وی، حجاب و عفاف را مکمل یکدیگر دانست و افزود: حاصل عفت و پاکدامنی، پوشش ظاهری است و یا به تعبیر زیبای بعضی از بزرگان حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

امام جمعه شادگان بیان داشت: حجاب و عفاف پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی به شمار می رود، توجه به زمینه های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم است و ترویج آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

وی اضافه کرد: خانواده ها در شکل گیری عفاف و حجاب در جامعه نقش به سزایی دارند و می توان از کودکی این مسئله مهم واجب را به فرزندان آموزش داد تا در رشد شخصیت روحی و اخلاق فرزندان تاثیر داشته باشد.

حجت الاسلام شرفی گفت:گسترش فرهنگ حجاب و عفاف یکی از مصادیق ایجاد محیط مساعد برای جامعه است و ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای راهکارهای اجرایی فرهنگ حجاب و عفاف را در بین آحاد جامعه پیاده کنند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.