در جامعه امروز ما مسجد کارکردهایی دارد که ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در جامعه امروز ما مسجد کارکردهایی دارد که ناشناخته است و خوشبختانه بعد از انقلاب در زمان های مختلف ما از این کارکرد مساجد استفاده می کنیم و ما باید آنها را احیا کنیم.
 
وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی است که ما می توانیم در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما باید موضوعات مختلف در جامعه را در کانون های فرهنگی هنری اولویت بندی کنیم به خوبی می توانیم با تمرکز بیشتر فعالیت های اثر بخش داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم که در کشور نیز این اتفاق افتاده است.
 
غیاثی تصریح کرد: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی اخیرا مسئولان کشور جلسات اختصاصی با مقام معظم رهبری داشتند و گزارشاتی را در این خصوص به ایشان ارائه کردند و در این راستا نیز چهار آسیب را ایشان ابلاغ کردند که ما نیز میتوانیم با اولویت بندی بر روی آنها کار کنیم.
 
وی تصریح کرد: بحث خانواده از جمله اولویت هایی است که ما باید بدان بپردازیم تا منشا آسیب پذیری طلاق ها و بسیاری از مشکلات را مشخص کرده و برای حل آن ها تلاش کنیم.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما علم را از آموزه های غربی بایستی جدا کنیم زیرا آموزهای آنها به درد ما نمی خورد اما در بخش علمی ما باید از آنها استفاده کنیم.
 
غیاثی افزود: مشکل اصلی امروز ما عدم آگاهی جوانان است که می توانیم با جذب جوانان در کتابخانه ها و مساجد آگاهی آنها را افزایش دهیم.
 
وی گفت: بحث حاشیه نشینی از جمله مشکلات دیگری است که ما باید در جامعه بدان توجه داشته باشیم زیرا بسیاری از این فسادها در حاشیه نشینی ایجاد می شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: اعتیاد نیز از دیگر مسائل است که به عنوان ام المفاسد شناخته می شود و با توجه به موقعیت استان یزد این مواد مخدر در حال افزایش است که در این زمینه نیز ما باید کار کنیم.
 
غیاثی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این مباحث را اولویت بندی کرده و با محوریت خانواده روی آنها کار کنیم بسیاری از آسیب ها را کاهش خواهیم داد و مهم این است که آسیب ها و خسارت ها را به حداقل برسانیم.
 
وی افزود: در مهارت های زندگی بسیار زیاد باید کار شود که کانون های مساجد می توانند نقش موثری داشته باشند و این تخصصی شدن کانون ها نیز میتواند بسیار اثر گذار باشد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تولید محتوا در فضای مجازی از مواردی است که خواهران می توانند در کانون های مساجد به نحوی در راستای ارزش های اسلامی ایجاد کنند و در قالب حدیث و روایت و نکات اخلاقی بزرگان ارائه کنند زیرا اثر بخشی آنها در جامعه بسیار زیاد است.
 
غیاثی تصریح کرد: ما باید فارغ از اختلاف نظرهای سیاسی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و جامعه گام برداریم و با آموزه های اخلاقی و دینی بر روی جوانان کار کنیم.
 
محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به فعالیت های خواهران در فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد گفت: یکی از ظرفیت های مساجد استان حضور خواهران است که می تواند در راستای پررنگ تر کردن فرهنگی عمل کند.

وی افزود: واحد خواهران کانون های مساجد استان یزد توانسته تاکنون برنامه های متعدد فرهنگی را در استان برگزار کند و در راستای مسجد طراز اسلامی گام های اساسی بردارد.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست های منطقه ای، فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآنی، دوره های آموزشی در راستای تحکیم بنیان خانواده از جمله فعالیت های واحد خواهران استان یزد است.
 
عزیزی، مسئول واحد خواهران استان یزد گفت: ما در استان تعداد 25 رابط خواهر داریم که در راستای فعالیت های متعدد فرهنگی فعالیت دارند تا نهاد مقدس خانواده را تقویت کنند.

وی افزود: بحث های قرآنی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، کانون های تخصصی عفاف و حجاب، خانواده، اقتصاد مقاومتی، جمعیت، ایثار و شهادت و آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های ما است.

وی افزود: کانون تخصصی عفاف و حجاب، حضور در جشنواره قرآنی مدهامتان از جمله برنامه های مهم ما است که خواهران توانسته اند مقام های متعددی را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
نهاد خانواده خیلی خوبه
آخرین اخبار