بازیگران جوان به نقد سازنده نیازمند هستند، چرا که بازیگر با تکیه بر انتقاد سازنده می‌تواند در مسیر صحیح گام بردارد.

سپید علیپور، بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه آرامش روح و تفکر گسترده، چشمان باز و دقت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هنرمند حوزه هنرهای نمایشی است گفت: بازیگر نمایش روی کار بازیگری مسلط است و همواره تلاش می‌کند تا مفاهیم را با مهر به دیگران انتقال دهد، چرا که دوست داشتن و محبت کردن برای او یک اولویت است.

وی در ادامه، با بیان اینکه خودسازی بازیگر و تقویت روح را از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند روح بازیگر را در جهت ترویج موج مثبت انرژی یاری سازد، افزود: بازیگران جوان به نقد سازنده نیازمند هستند، چرا که بازیگر با تکیه بر انتقاد سازنده می‌تواند در مسیر صحیح گام بردارد و از نقد به عنوان یک ابزار کلیدی در بهبود بازی استفاده کند.

بازیگر نمایش «ننه دلاور» در ادامه با تأکید بر این نکته نقد صحیح در تئاتر می‌بایست به دور از جهت گیری بر داده‌های علمی هنر نمایش تکیه کند، بیان کرد: نقد صحیح می‌تواند منجر به بهبود کیفیت اثر نمایشی شود.

علیپور ضمن تأکید بر این امر که تئاتر باید به عنوان یک کالای ضروری در سبد تفریحی خانواده‌ها قرار بگیرد، تصریح کرد: باید در نظر داشت که تئاتر یک کلید در جهت ارتقای سطح فرهنگ خانواده است و خانواده‌ها می‌توانند با اندکی پس انداز در این زمینه گامی در جهت ارتقای سطح دانش فرهنگی بردارند و از نتایج مطلوب آن در جهت بهبود معیشت زندگی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، آموزش و پرورش را مهم‌ترین بستر در جهت استعدادیابی هنرهای نمایشی دانسته و اظهار داشت: آموزش و پرورش در زمینه استعداد یابی بسیار می‌تواند کوشا و قدرتمند عمل کند، چرا که درختانی که باغبان خوب داشته باشند میوه‌های خوب می‌دهند.

علیپور، ضمن ابراز تأسف از وجود صندلی‌های خالی در سالن‌های نمایش، تاکید کرد: وجود یک صندلی خالی برای بازیگر بسیار درد آور است، چرا که بازیگر ماه‌ها تلاش می‌کند تا برای تماشاگر اجرا برود، اما در آخر با صندلی خالی رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: به یقین امروز باید پذیرفت که یک جای کار تئاتر می‌لنگد، اما نمی‌دانیم که این مشکل کجاست که مخاطب نمی‌خواهد حتی ساعتی را در سالن نمایش بگذارند و ترجیح می‌دهد این زمان را در یک سفرخانه یا در پارک بگذارند.

علیپور در پایان، با اشاره به اینکه استفاده از جذابیت‌های تئاتر بسیار می‌تواند در رابطه با جذب مخاطب به تئاتر تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: باید کاری کرد تا مخاطب از نمایش لذت ببرد، اما متأسفانه این روزها عدم تسلط کارگردانان جوان بر ریتم و تمپوی صحیح در تئاتر، به این موضوع لطمه می‌زند و باعث خستگی مخاطب می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.