تعطیل کردن بخش کشاورزی یک فاجعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیرجهاد کشاورزی تربت جام با بیان این مطلب گفت: سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۱۱درصد و در فضای کسب و کار ۳۲ درصد است.
جعفر جوادی با اشاره به هجمه ها به بخش کشاورزی درباره هدر رفت آب افزود: این در حالی است که آب هدر نمی رود بلکه در چرخه حیات خودش در حال تغییر است و صرف تولید و تامین نیاز غذایی جامعه می شود.

او افزود: سالانه بیش از دو میلیارد نفر در جهان از معضل سوء تغذیه رنج می برند و در چند دهه آینده به پنج برابر افزایش می یابد.

جوادی عنوان کرد: توسعه پایدار در بخش کشاورزی باید با توجه به نقش تحولات بومی برنامه ریزی ومدیریت شود و تمام اقدامات در راستای تقویت نهاده های بومی هر منطقه انجام پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تصریح کرد: تبدیل شدن روستا ها به شهر و تغییر نگاه مردم باعث کاهش تولیدات کشاورزی شده است و اگر این نگاه مصرف گرایی اصلاح نشود در آینده نزدیک دچار بحران جدی خواهیم شد.

جوادی با انتقاد از بعضی از مسئولان که می خواهند کشاورزی را زیانده مطرح و اقدام به واردات محصولات کنندتصریح کرد: براساس آمار بین المللی اگر با همین رشد جمعیت و توسعه کشاورزی پیش برویم در چند سال آینده امکان واردات گندم نیست و این حرف که می گویند تولید نکنید وارد می کنیم امکان پذیر نیست و یک شعار است.

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام بیان داشت: سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار هکتار اراضی این شهرستان زیر کشت خربزه قرار می گیرد که به ازای هر هکتار ۳۵ نفر مشغول کار می شوند و اگر کشت محصولات کشاورزی نباشد مردم به شغل های دیگر روی می آورند.

او خاطر نشان کرد: مشکل کمبود آب مسئله جدیدی نیست که به این بهانه بخواهیم کشاورزی را تعطیل کنیم دو هزار ۵۰۰ سال است با این مشکل روبرو بوده و هستیم و مردمان این سرزمین با ایجاد قنات این مشکل را در گذشته حل کرده اند وباید دنبال راهکارهای جدید باشیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

وی با اشاره به استفاده از روشهای نوین آبیاری گفت: برای استفاده بهینه منابع آبی بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است که توانسته ایم رتبه اول استان در اجرای این سیستم کسب کنیم .

انتهای پیام// م ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.