جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در کرمان گشایش یافت.

یخدان مؤیدی کرمان میزبان سفره ایرانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری یک برنامه ملی است که جشنواره منطقه ای آن عصر امروزبا حضور شماری از مسئولان و مردم در یخدان مویدی شهر کرمان آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در این آیین گفت: این جشنواره با هدف جذب گردشگر و معرفی غذاهای سنتی، صنایع دستی و سفره پربرکت این منطقه از کشور از امروز آغاز به کار کرد وتا جمعه شب ادامه دارد.
 

محمد جهانشاهی با بیان اینکه حدود 65 غرفه در حوزه های مختلف به رقابت می پردازند افزود: فردا با حضور داوران بین المللی مسابقه ای بین آشپزان و هنرمندان سه استان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

رئیس مرکز کرمان شناسی نیز در این آیین گفت: یکی از ویژگی هایی که در طول تاریخ سند سرافرازی جامعه کرمانی است، خونگرمی و میهمان نوازی این خطه از کشور می باشد و از هزاره های قبل از میلاد مستنداتی از گستراندن سفره کرمانی پیش روی دوست و دشمن داریم.

محمدعلی گلاب زاده با اشاره به سخت کوشی مردم کرمان در تاریخ ادامه داد: کرمانیان مردمی بودند که حتی اگر سفره خود تهی بود سفره ای رنگین برای مهمان پهن می کردند و مردم کرمان در میهمان نوازی همان مردمان گذشته اند.

این آیین با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رئیس دانشکده میراث فرهنگی، رئیس جامعه هتلداران استان، آشپزان، داوران، غرفه داران و سایر مسئولان و مردم در یخدان مویدی کرمان برگزار شد
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار