شهرکرد؛

بزرگداشت شهیدان مجتبی استکی و امامقلی جعفرزاده

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ترور؛ شهید مجتبی استکی و شهید امامقلی جعفرزاده سامانی در شهرکرد برگزار ‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ترور، شهید مجتبی استکی نماینده مردم شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و شهید امامقلی جعفرزاده سامانی فرماندار شهرستان شهرکرد برگزار ‌شد.

این مراسم با عنوان «با ولایت تا شهادت» و همزمان با اول دی ماه سالروز شهادت این ۲ شهید والامقام، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرکرد برپا گردید.

گفتنی است: شهید مجتبی استکی، متولد اول فروردین ۱۳۳۴ در شهرکرد، برادر شهید رحمان استکی (از شهدای حادثه هفتم تيرماه ۱۳۶۰ که نمایندگی مردم شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت) بود که پس از شهادت وی به نمایندگی مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و اول دی ماه ۱۳۶۰ در کنار شهید امامقلی جعفرزاده سامانی فرماندار شهرکرد، در چهارراه خواجه ربیع مشهد مقدس مورد سوء قصد منافقین کوردل قرار گرفت و بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید.

شهید امامقلی جعفرزاده سامانی هم متولد بهمن ماه ۱۳۲۴ در شهر سامان و فرماندار شهرستان شهرکرد بود که اول دی ماه ۱۳۶۰ در مشهد مقدس و در این حادثه، همراه با شهید مجتبی استکی به فیض شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار