معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هزار و 126 مدرسه دوره ابتدایی استان در سامانه الکترونیکی برنامه نویس به منظور تدوین برنامه سالانه و خودارزیابی اولیه ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا طلا بیگی اظهار داشت : سامانه الکترونیکی برنامه نویس با هدف تسهیل در فرآیند ثبت اطلاعات صرفه جویی در منابع و تسریع در ارسال مجموعه برنامه عملیاتی مدارس به مناطق آموزشی راه اندازی شده است.

وی بر تدوین برنامه عملیاتی سالانه برای مدارس دوره ابتدایی استان تأکیدو خاطر نشان کرد: در سامانه الکترونیکی برنامه نویس هر مدرسه با خودش مقایسه و ارزیابی می شود.

طلا بیگی به تحصیل 59 هزار و 442 دانش آموز کلاس اولی در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: نرخ خالص پوشش پایه اول دوره ابتدایی در سال تحصیلی گذشته از 88 به 96 درصد رشد داشته است.

وی از فعالیت 155 راهبر آموزشی در شهرستان ها و مناطق استان خبر داد ویادآورشد: راهبران آموزشی نقش موثری در انسداد مبادی بی سوادی و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش دارد.

طلا بیگی گفت: حکم راهبران آموزشی در استان صادر شد و تا کنون 24 ساعت دوره آموزش ضمن خدمت ویژه آنها برگزار شده و 24 ساعت دیگر نیز برگزار می شود.

وی بر توجه ویژه به مراکز پیش دبستانی تأکید کرد و از تهیه محتوای استانی ویژه نوآموزان پیش دبستانی در استان خبر داد.

طلا بیگی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته 845 نوآموز پیش دبستانی در مناطق محروم استان تحت پوشش قرار گرفتند افزود: در سال تحصیلی جدید هزار و 145 نوآموز در مناطق محروم تحت پوشش برنامه های پیش دبستانی در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از کتاب درسی به عنوان پایه و اساس آموزش نام برد و خاطرنشان کرد: کتاب های کمک آموزشی نباید جایگزین کتاب های درسی شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار