مراسم اختتامیه همایش علمی پژوهشی کتاب آرایی دینی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛همایش علمی و پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ با محوریت هنرهای تجسمی،صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و هنرمندان در مرکز همایشهای غدیردر دو بخش پژوهشی و تجسمی  بکار خود پایان داد.

از برنامه های اصلی همایش ملی کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی تجلیل از چهره های موفق و افتخار آفرینی است که در سالهای متمادی تلاش کرده اند و برگهای زرین و درخشانی به تاریخ آرایی دینی افزوده اند.

هدف از برگزاری همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی ارزیابی زبان گسترده و کارآمد گرافیک در حوزه کتاب آرایی دینی و تقویت بنیان های نظری و پژوهشی هنر کتاب آرایی در فرهنگ و تمدن اسلامی است که در حوزه های کتابت ، تذهیب و تشعیر  ، جلدسازی، طرح جلد، کودک و نوجوان، صفحه آرایی،تصویر سازی، طراحی حروف، تصویرسازی ، احیای تراث با معرفی برترین آثار و تجلیل از برگزیدگان همایش به کار خود پایان داد.
 
سلیمانی مسئول برگزاری همایش گفت: الگوسازی و ارائه راهکار  برای ارتقای هنر کتاب آرایی دینی و تشویق و حمایت از جامعه هنری فعال در حوزه کتاب آرایی دینی و ایجاد زمینه مناسب رقابت سازنده برای ارتقای سطح کیفی کتاب آرایی دینی و بررسی نقاط قوت و ضعف میدانی در تقویت ارتباط ، تعامل و تبادل تجربه میان هنرمندان در گستره تولید آثار فاخر و کشف استعداد های هنری نوپا و خلاق و تلاش برای سامان دهی و ارتقاعی فعالیت آنها از اهداف اصلی این همایش بود.

وی با اشاره به لیست آثار پژوهشی راه یافته به مرحله نهایی و چاب در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: در بخش پژوهشی تعداد 53 اثر که در قسمت مقاله 43 اثر کتاب 7 اثر و پایان نامه 3 اثر بوده که تعداد افراد شرکت کننده 57 نفر بوده است که 15 اثر توسط خانمها و 24 اثر توسط آقایان تولید شده که تعداد راهیافتگان به بخش نهایی 17 اثر بوده است در بخش تجسمی 686 اثر و تعداد شرکت کنندگان 111 نفر که  65 نفر از آقایان و 46 نفر از خانمها در این همایش شرکت کرده اند و آثار راه یافته به نمایشگاه 349 اثر است.

سلیمانی با اشاره به پتانسیل هنرمندان استان قم گفت :40 نفر از هنرمندان قمی آثارشان در بخش تجسمی به نمایشگاه کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی راه یافته است.
 
در پایان همایش از پیشکسوتان خوشنویس ،صحاف ، طراح گرافیک ، تصویر گر ، مدیر تولید و ناشر موفق تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار