رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اعطای گواهی نامه درجه دو و سه هنری وزارت ارشاد به چهار بانوی نگار این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، مصطفی جوادی مقدم درمراسم تقدیر از خانم مریم جملی نگارگر کاشانی و برگزیده یازدهمین جشنواره جلوه های رضوی در هنرهای سنتی گفت:خانم ها سوده سادات رضویه و مریم جملی در رشته تذهیب گواهی نامه درجه  دو هنری  و خانم سمیه تمنایی در رشته گل و مرغ و خانم آرزو زرگریان در رشته مینیاتورگواهی نامه درجه هنری سه هنری را کسب کردند.

وی افزود:شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد پرداخته و اعطای درجه هنری و سطح آن را مشخص می‌کند که پس از این بررسی‌پرونده چهار بانوی هنرمندشهرستان را در رشته نگارگری شایسته دریافت درجه دو و سه هنری دانست.

به گفته وی، درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود،‌ به این ترتیب که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری،‌ درجه دو معادل مدرک فوق لیسانس‌، درجه سه معادل مدرک کارشناسی،‌ درجه چهار معادل مدرک فوق دیپلم و درجه 5 معادل مدرک دیپلم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد:اعتبار و ارزش درجه‌های هنری امتیازهایی  برای افراد مشمول دارد که میتوان به ارزش استخدامی آن اشاره کرد.

جوادی مقدم،  در پایان با اشاره به اعطای گواهی‌نامه درجه دو و سه هنری به۱۳ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی کاشان توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :لوح اعطای درجه هنری همه این هنرمندان پس از امضای وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی طی مراسمی به آنان اعطاخواهد شد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.