وزیر کشور گفت: ما به استان ها اختیاراتی را واگذار کرده ایم و در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع تاکید داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست با شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران هرمزگان با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم هرمزگان گفت: اگر چه نتوانستیم آن طور که باید و شاید به روستا اعتبار دهیم اما در طول سه ساله اخیر اعتبارات خوبی به روستاها اختصاص یافته است و باید آن را افزایش دهیم. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای عملیاتی ساختن برنامه‌های دولت  باید نظامات لازم در همه زمینه ها در نظر گرفته شود افزود: ما در این دولت اعتقاد داریم که بدون واگذاری اختیارات به مناطق بر اساس سیاست‌های کلان بخصوص در حوزه اجرایی و اقتصادی نمی‌توان کشور را به توسعه رساند و باید این اختیارات به استان‌ها داده شود و این واگذاری‌ها قابل اجرا است.

 عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست مشترک با شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران هرمزگان گفت: اکنون دوره این تفکر مدیریت متمرکز گذشته و همه دولت های توسعه یافته به سمت واگذاری امور اجرایی به سازمان های مردم نهاد است.

وی ادامه داد : مدیران روستایی و شهری باید مردم را به مشارکت طلبیده و روحیه نوآوری و جسارت را به مردم تزریق کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت افزون بر 100 اختیار را به مدیریت های استانی واگذار کرده  گفت: دولت به معنی واقعی کلمه به واگذاری امور و تقویت مدیریت محلی باور دارد و چاره ای غیر از این وجود ندارد.

وی ابراز داشت: در همین راستا و در برنامه ششم توسعه نیز واگذاری های خوبی پیش بینی شده است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در کنار آن، اولویت دادن به مناطق مرزی ، محروم و روستاها از محورهای مهم برنامه های دولت است و رئیس جمهوری توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.