استاد علی محمد بلوچ، استاد برجسته «قیچک» نوازنده موسیقی سنتی بلوچ ، بعلت عارضه قلبی شب گذشته در بیمارستان چابهار درگذشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت "علی‌محمد بلوچ"استاد نوازندگی "قیچک" در سیستان و بلوچستان گفت: وی از سرمایه‌های بزرگ موسیقی بلوچستان بود که تاریخ موسیقی نواحی کشور و تمام علاقه‌مندان به موسیقی بلوچی هرگز فراموشش نمی‌کنند.

حسین مسگرانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: استاد علی‌محمد بلوچ در زمان حیات با حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف هنری در داخل و خارج از کشور جهت معرفی موسیقی بلوچی و ساز "قیچک" خدمات شایانی انجام داده است.

وی افزود: به اذعان اساتید و صاحبنظران برجسته موسیقی نواحی کشور، ایشان در ردیف بزرگترین نوازنده‌های سازهای "آرشه‌ای" جهان قرار داشت.

وی ادامه داد: همراهی این استاد موسیقی با هنرمندان برجسته دیگر استان از جمله "ملاکمالان هوت" از دیگر مواردی است که به شهرت ایشان افزوده و وی هنرمندی متعهد و با اخلاق بود که دینداری و مهربانی‌اش زبان زد عام و خاص بود.

مسگرانی گفت: نوازندگی و اجرای سحرآمیز و زیبای وی گرمابخش برنامه‌ها و مراسمات مختلف بود که آخرین اجرای وی در نخستین کنگره ملی شعر "پیامبر مهربانی(ص)" بود که در مورخ 22 و 23 آذرماه همزمان با هفته وحدت در زاهدان برگزار شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علی‌محمد بلوچ از سرمایه‌های بزرگ و جبران‌ناپذیر موسیقی بلوچستان بود که تاریخ موسیقی نواحی کشور و تمام علاقه‌مندان به موسیقی بلوچی هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.