یکی از جنبه های حضور نیروی دریایی ایران در آب های آزاد حفاظت از منافع کشور است، بنابراین باید توان ایستادگی و بازدارندگی نیز در حد مطلوب حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تقدیر از پژوهشگران نمونه نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریابی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: ارتقاء سطح علم و دانش در کنار پژوهش های راهبردی در سطح نداجا در رسیدن به جایگاه امروزی نیروی دریایی راهبردی نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه عرصه دریا عرصه بسیار گسترده و وسیع است و حضور در ابهای ازاد بسیار مهم و ضروری است، افزود: یکی از جنبه های حضور نیروی دریایی در آب های آزاد حفاظت از منافع کشور است، بنابراین باید توان ایستادگی و بازدارندگی نیز در حد مطلوب حفظ شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حوزه مسئولیت نیروی دریایی با توجه به محل ماموریت های نداجا مسئولیتی بین المللی است و به طور طبیعی باید نوع تربیت و آموزش دانشجویان و فرماندهان و مدیران نیز متفاوت و متناسب با ماموریت های محوله باشد.

امیر دریادار سیاری تاکید کرد: با توجه به نوع و محل ماموریت های نیروی دریایی ارتش، دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با سایر مراکز آموزشی تفاوتی بسیار مهم دارد.

وی به اهمیت برنامه های پژوهشی اشاره کرد و افزود: امروزه در همه دانشگاه ها و مراکز علمی در کنار مباحث آموزشی، برنامه های پژوهشی نیز در دستور کار قرار گرفته است و برنامه های علمی بدون برنامه پژوهشی دیگر معنی و مفهوم ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر حکیمانه امام راحل (ره) با تاسیس این دانشگاه در سال 1359، امروزه با همت بلند فرماندهان، کارکنان، پیشکسوتان به جایی رسیده است که همه افسران و مدیران نیروی دریایی ارتش، فارغ التحصیلان آموزش دیده و پرورش یافته دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.