یزد؛

برگزار ی اولین جلسه همایش ملی زیلوی میبد

اولین جلسه همایش ملی زیلوی میبد با حضور حجت اله مرادخانی مشاور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: زیلوی میبد یکی از بافته های قدیمی و باارزش کشورمان می باشد که چه از لحاظ ارزش معنوی و چه از لحاظ ارزش اقتصادی برای بخش صنایع دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دهقان مهرجردی افزود: این همایش به منظور شناساندن هر چه بیشتر زیلوی میبد و ارج نهادن به صنعتگران این رشته برگزار می گردد.

حجت اله مرادخانی مشاور معاون صنایع دستی کشور نیز در این جلسه بر اهمیت دیدگاه علمی در همایش تاکید کرد و پژوهش و فعالیت های علمی در این زمینه را بسیار با اهمیت برشمرد.

وی همچنین توضیحاتی از سوی کمیته علمی همایش در راستای محورهای همایش و  نحوه برگزاری داوری مقالات دریافت شده و پایان نامه های کار شده در این زمینه مطرح نمود و در ادامه پیشنهاداتی در زمینه ایجاد مرکز اسناد زیلو و تعیین دبیرخانه دائمی در دانشگاه یزد و نیز انتخاب میدانی در شهر میبد به نام و با المان زیلو ارائه داد.

همایش ملی زیلوی میبد در تاریخ پنجم اسفند ماه در شهر تاریخی میبد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.