بنا براظهارات ولسوالولایت لوگر، ولسوالى ازره اين ولايت به راه ترانزيت قاچاق مواد مخدر تبدیل شده است.

قاچاق سالانه، هزاران کیلوگرم مواد مخدر از مسیر ولسوالی ازره ولایت لوگربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،  ولسوال ازره ولایت لوگر «حمید الله حمید» اظهار داشت که چندين سال به اینسو راه ولسوالی ارزه به یک راه تزانزیت قاچاق مواد مخدر تبدیل گردیده است و امنیت این منطقه را به مخاطره انداخته است.

وی تأکید کرد: قاچاقبران به خاطر انتقال مواد مخدر برای مخالفان مسلح دولت پول میدهند تا مسير راه ولسوالی ارزه را ناامن ساخته و قاچاقبران مواد مخدر خود را به راحتی قاچاق نمایند.

ویافزود: قاچاقبران، مواد مخدر را از ولایات کنر، نورستان، بدخشان و ننگرهار از راه اين ولسوالى به ولايت غزنى و از آنجا به سرحدات کشور ايران انتقال مي دهند.

حمیدالله حمید بیان داشت:  ازره با مشکل کمبود نیروهای امنیتی دچار است، اگر اين مشکل حل شود، ميتواند جلو قاچاقبران را بگيرد.

وی از مقامات محلی خواست که هرچه زودتر جلو قاچاقبران را در این ولسوالی بگیرند.

عبدالولی وکیل عضوی شورای ولایتی لوگر ضمن تایید این موضوع میگوید که همه ساله مخالفان مسلح دولت صدها ميليون افغانى را از اين راه بدست مياورند.

وى ميگويد که مخالفين مسلح اين پول را مخارج جنگ خود عليه نيروهاى امنيتى کشور مي کنند.

این عضو شورای ولایتی لوگر تاکید کرد که باید مسوولین محلی در این زمینه تلاش جدی را به خرج دهند تا جلو قاچاق مواد مخدر گرفته شود.

شفقنا نوشت: سلیم صالح سخنگوی والی لوگر گفت که همه ساله از مسیر راه ولسوالی ازره هزاران کیلوگرام مواد مخدر قاچاق می شود.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار