زنجان؛

تاثیرتغذیه گیاهی درافزایش بهره وری در بخش کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تاثیرتغذیه گیاهی درافزایش بهره وری در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: فعالیت های کشاورزی برگرفته از تجربه و فن است و در این میان ارتقای بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارتخانه، با تکیه بر تجربه صرف امکان پذیر نخواهد بود. اکبر کرامتی لازمه استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید در بخش کشاورزی را بهره گیری از علم رایج دنیا و استفاده از تجربه گرانبهای کشاورزان دانست و تصریح کرد: استان زنجان از ظرفیت های  بسیار خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی برخوردار است و عملکرد کشاورزان پیشرو در استان به خوبی این موضوع را به اثبات می رساند.
وی عنوان کرد: کشاورزان پیشرو استان زنجان در تولید گندم به عملکرد 12 تن در هکتار دست پیده کرده و همچنین در تولید سیب نیز عملکرد بیش از 150 تن در هکتار را داشته‌‌اند.
کرامتی «تغذیه گیاهی» را از مولفه های اصلی و اساسی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: کشت و تولید محصولات به تدریج باعث تخلیه مواد غذایی خاک شده و در صورت عدم جایگزینی عناصر تخیله شده، خاک های کشاورزی فقیر شده و حاصلخیری خود را از دست خواهند داد.
وی افزود: در صورتی که خاک مورد کشت از نظر عناصر مختلف فقیر بوده و کمبود داشته باشد به واسطه استفاده از بهترین و با کیفیت ترین نهاده ها و به کارگیری انواع ادوات مکانیزه پیشرفته نیز به افزایش بهره وری و عملکرد مورد نظر دست پیدا نخواهیم کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.