ایلام؛

برنامه ریزی برای تولید انرژی های تجدید پذیر

ظرفیت های خاص استان در حوزه تولید انرژی های تجدید پذیر بویژه انرژی خورشیدی فراهم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛کارشناس دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق گفت: انرژی خورشیدی نسبت به دیگر انرژی ها در سطح کشور با شتاب بیشتری در حال اجرا است.

مسعود خدادادی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه میزان تابش خورشید از استان های خوب کشور است،بیان کرد: در این استان بدلیل شرایط اقلیمی مناسب و آفتاب و انرژی خورشیدی فراوان، امکان استفاده از این انرژی‌های تجدید پذیر فراهم است.

کارشناس دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع نیروی برق ایلام افزود: تاکنون پنج سامانه 10 کیلو واتی در حوزه تولید انرژی خورشیدی در شهر ایلام و محل شرکت های آبفا، آبفار، توزیع نیروی برق، آب منطقه ای و شرکت گاز استان نصب و راه اندازی شده است.

خدادادی خاطر نشان کرد: به ازای هر کیلو وات ظرفیت سامانه های موجود، یک هزار و 700 کیلو وات در طول سال انرژی تولید می شود و در مجموع پنج سامانه در طول سال 17 هزار کیلو وات انرژی خورشیدی تولید می کنند.

وی اظهار کرد: با نصب و راه اندازی این سامانه ها بخشی از انرژی مورد نیاز این شرکت ها تامین و 35 درصد هزینه های برق آنها نیز با استفاده از این سامانه ها، کاهش یافته است.

خدادادی تاکید کرد: عقد قرارداد خرید تضمینی برق با سرمایه‌ گذاران انرژی خورشیدی در یک قرارداد 20 ساله انجام می‌شود که این خود بهترین انگیزه برای سرمایه‌گذاری است.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.